Contract de întreținere
Contractul de întreţinere este o înţelegere între două părţi: întreţinător şi întreţinut. Întreţinătorul se obligă că îi va asigura întreţinerea şi îngrijirea întreţinutului pentru o anumită perioadă. În schimbul întreţinerii, întreţinutul va transmite un drept real asupra unui bun mobil sau imobil. Deci, amândouă părţile doresc, prin semnarea acestei înțelegi, să obţină un beneficiu, în schimbul unor obligaţii pe care şi le asumă.
Uzufruct viager
Dreptul de uzufruct este dreptul unei persoane de a se bucura de bunurile (mobile sau imobile) ce sunt proprietatea altuia și de a le culege fructele naturale, industriale și civile, întocmai ca însuși proprietarul lor, însă cu îndatorirea de a le conserva substanța
Dreptul de uzufruct este un dezmembrământ al dreptului de proprietate, întrucât titularul acestuia deține numai o parte din atributele dreptului de proprietate si anume posesia si folosința.
Avocat: Sunt doua lucruri total diferite
"Sunt doua lucruri total diferite. Intretinerea este practic prestarea de actiuni de ingrijire, si poate include dreptul de a locui intr un imobil pe care ulterior il transferi ingrijitorului, iar uzufructul viager este dreptul de a folosi pe toata durata vietii bunul respectiv", a declarat Alexandru Sima, avocat.
Alexandru Sima este Senior Associate în cadrul Săvescu și Asociații, Baroul București, Specializat în Drept civil și Drept comercial.
Citește și: Succesiunea. Se moștenesc și datoriile? Cât costă și ce acte sunt necesare
Pentru rezolvarea succesiunii, înainte de a merge în instanță, primul pas este ca moștenitorii să meargă la notar.
Acte necesare
actele de identitate ale moștenitorilor;
certificatul de deces al defunctului (original sau duplicat);
certificatul de căsătorie al soțului supraviețuitor (sau certificatul de deces / certificatul de moștenitor / sentința judecătorească de divorț, după caz);
certificat de naștere și căsătorie al descendenților (copii, nepoți) sau al altor rude care au dreptul la succesiune;
2 martori care l-au cunoscut pe defunct;
dacă există, testamentul.
În funcție de cât de complicat este cazul este posibil să mai fie nevoie de următoarele documente:
acte de proprietate ale bunurilor imobile: contracte de vânzare-cumpărare ori de construire,
proces verbal de predare-primire a locuinței;
contract de împrumut și adeverință de achitare integrală;
certificat fiscal eliberat de Administrația Financiară, care poate fi solicitat și prin intermediul biroului notarial;
acte proprietate automobil (talon, carte de identitate);
certificat fiscal automobil, eliberat de Administrația Financiară;
certificat acționar, conturi, depozite bancare (extras de cont sau contract de depozit), act concesiune pentru locul de veci, adeverință cu valoarea locului de veci, eliberată de Administrația Cimitirelor sau de Parohie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.