Constructorii de vehicule electrice europeni și chinezi, față în față la salonul auto de la Paris

DCBusiness Team |
Data publicării:
Salon auto
Salon auto

Tarifele propuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice fabricate în China vor crește prețurile și vor descuraja cumpărătorii, a avertizat luni gigantul chinez BYD, în timp ce producătorii auto europeni și chinezi se întrec în oferte la Salonul Auto de la Paris.

Evenimentul din acest an - cel mai mare salon auto din Europa - are loc într-un moment crucial, în timp ce industria se luptă cu cererea slabă, creșterea costurilor și concurența tot mai mare.

„Piața europeană a vehiculelor electrice are nevoie de o perspectivă mai bună ... încrederea este scăzută. Problema este prețul ridicat și faptul că Uniunea Europeană percepe acum tarife la import”, a declarat vicepreședintele executiv al BYD, Stella Li, pentru Reuters.

„Cine plătește factura? Consumatorii. Așa că acest lucru îi îngrijorează foarte mult pe oameni. Îi va opri pe oamenii mai săraci să cumpere”, a avertizat ea, adăugând că tarifele propuse pentru vehiculele BYD nu sunt «o judecată corectă».

 

Un eveniment important pentru industria EV

Nouă mărci chineze, inclusiv BYD și Leapmotor, își prezintă cele mai recente modele la evenimentul din acest an, potrivit directorului general al Salonului Auto de la Paris, Serge Gachot. În 2022, chinezii au reprezentat aproape jumătate din mărcile prezente la eveniment. În acest an, acestea vor reprezenta doar aproximativ o cincime din mărci, datorită unei prezentări mult mai puternice din partea industriei auto europene - un semn al determinării acesteia de a-și apăra industria.

La începutul acestei luni, statele membre ale UE au dat un vot favorabil pentru taxele de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, menite să contracareze ceea ce Comisia Europeană consideră a fi subvenții neloiale din partea Beijingului pentru producătorii chinezi. Beijingul neagă concurența neloială și a amenințat cu un război comercial.

Deși producătorii chinezi de automobile au criticat decizia UE, aceștia își continuă planurile de extindere în Europa și, până în prezent, niciunul nu a declarat că va crește prețurile pentru a acoperi taxele.

Compania chineză GAC a declarat duminică că expoziția a marcat lansarea ambițiilor sale pe piața europeană, în timp ce un alt constructor chinez, Leapmotor a declarat luni că își propune să aibă 500 de puncte de vânzare în Europa până la sfârșitul anului 2025.

 

Industria EV din China

Producătorii chinezi de vehicule electrice, precum BYD, și-au vândut până acum vehiculele la prețuri ușor mai mici decât rivalii lor europeni, ceea ce le oferă un avantaj. La fel ca producătorii de automobile japonezi și sud-coreeni înaintea lor, aceștia prezintă, de asemenea, echipamente mai bune și oferă mai multe caracteristici standard incluse.

Cu toate acestea, chiar și BYD, care vinde deja vehicule electrice în cea mai mare parte a Europei și a sponsorizat campionatul european de fotbal din această vară, are încă o recunoaștere relativ scăzută a mărcii, astfel încât va spera să facă senzație cu SUV-ul electric Sea Lion 07 pe care urmează să îl lanseze.

Noii concurenți chinezi, precum Dongfeng, Seres și FAW, vor prezenta, de asemenea, noi modele, pe măsură ce caută vânzări de vehicule electrice în străinătate pentru a compensa o piață internă slabă și un război al prețurilor feroce.

Vânzările de autoturisme din China au crescut cu 4,3% în septembrie față de anul trecut, după cinci luni de declin, datorită unei subvenții guvernamentale, ca parte a unui pachet de stimulare mai amplu. În august, vânzările din Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani.

 

Cumpărătorii de EV au rămas fără subvenții

Guvernul francez a declarat joi că își va reduce sprijinul pentru cumpărătorii de vehicule electrice, alăturându-se Germaniei, care și-a încheiat schema de subvenționare la sfârșitul anului trecut.

Producătorii chinezi de automobile trebuie să se descurce bine și în Europa, deoarece au fost excluși de pe piața americană.

Administrația Biden a impus un tarif de 100% pentru vehiculele electrice fabricate în China, iar luna trecută a propus interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc în vehiculele construite în SUA.

 

Problemele constructorilor auto europeni

Între timp, producătorii europeni de automobile au trecut printr-o perioadă dificilă, Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW emițând toate avertismente privind profitul, în mare parte din cauza pieței chineze slabe. Stellantis și-a redus previziunile privind profiturile din cauza problemelor de inventar ale activității sale din SUA.

„Va trebui să facem eforturi mari”, a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, pentru postul de radio francez RTL, adăugând că este la latitudinea clienților să decidă ce mărci au un viitor.

Volkswagen este, de asemenea, blocat într-o luptă cu sindicatele cu privire la reducerile de costuri care ar putea duce la închiderea unor fabrici din Germania pentru prima dată și la eliminarea a mii de locuri de muncă.

Europenii se luptă să concureze cu costurile mai mici ale rivalilor chinezi și cu capacitatea acestora de a dezvolta noi EV-uri în doar doi ani, de cel puțin două ori mai repede decât producătorii tradiționali de automobile din Occident.

„Europenii au tras semnale de alarmă masive”, a declarat un analist Stax. „Au recunoscut că trebuie să facă ceva destul de radical și au la dispoziție doar câțiva ani pentru a face acest lucru.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9731
Diferența 0.0003
Zi precendentă 4.9728
USD
Azi 4.8734
Diferența 0.0468
Zi precendentă 4.8266
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9731 RON
USD flag1 USD = 4.8734 RON
GBP flag1 GBP = 5.9109 RON
CHF flag1 CHF = 5.3188 RON
AUD flag1 AUD = 2.9957 RON
DKK flag1 DKK = 0.6666 RON
CAD flag1 CAD = 3.3763 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4243 RON
SEK flag1 SEK = 0.4322 RON
XAU flag1 XAU = 419.9433 RON
Monede Crypto
1 BTC = 462283.80RON
1 ETH = 15394.39RON
1 LTC = 484.85RON
1 XRP = 12.33RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16978.18-0.44%
BET-BK3175.73-0.65%
BET-EF922.49-0.35%
BET-FI62815.01-0.56%
BET-NG1221.75-0.61%
BET-TR37439.71-0.44%
BET-TRN36391.33-0.44%
BET-XT1465.96-0.46%
BET-XT-TR3177.84-0.46%
BET-XT-TRN3095.41-0.46%
BETAeRO891.28-0.53%
BETPlus2510.34-0.41%
RTL37778.05-0.39%

Opinii

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...

Adrian Negrescu

Verdict nemilos. Adrian Negrescu: Românii vor reveni la covrigi, ca în anii 1990

Analistul financiar Adrian Negrescu schițează...

Mircea Coșea

Comunicate de presa

La bursă / FOTO: Freepik

Analiza Freedom24: Ce companii s-ar putea lista la bursă în 2025

Analiștii de la Freedom24, platforma de...

PLG / FOTO: Captură ecran
Delta Dunării / FOTO: Wikipedia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel