Evenimentul din acest an - cel mai mare salon auto din Europa - are loc într-un moment crucial, în timp ce industria se luptă cu cererea slabă, creșterea costurilor și concurența tot mai mare.
„Piața europeană a vehiculelor electrice are nevoie de o perspectivă mai bună ... încrederea este scăzută. Problema este prețul ridicat și faptul că Uniunea Europeană percepe acum tarife la import”, a declarat vicepreședintele executiv al BYD, Stella Li, pentru Reuters.
„Cine plătește factura? Consumatorii. Așa că acest lucru îi îngrijorează foarte mult pe oameni. Îi va opri pe oamenii mai săraci să cumpere”, a avertizat ea, adăugând că tarifele propuse pentru vehiculele BYD nu sunt «o judecată corectă».
Un eveniment important pentru industria EV
Nouă mărci chineze, inclusiv BYD și Leapmotor, își prezintă cele mai recente modele la evenimentul din acest an, potrivit directorului general al Salonului Auto de la Paris, Serge Gachot. În 2022, chinezii au reprezentat aproape jumătate din mărcile prezente la eveniment. În acest an, acestea vor reprezenta doar aproximativ o cincime din mărci, datorită unei prezentări mult mai puternice din partea industriei auto europene - un semn al determinării acesteia de a-și apăra industria.
La începutul acestei luni, statele membre ale UE au dat un vot favorabil pentru taxele de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, menite să contracareze ceea ce Comisia Europeană consideră a fi subvenții neloiale din partea Beijingului pentru producătorii chinezi. Beijingul neagă concurența neloială și a amenințat cu un război comercial.
Deși producătorii chinezi de automobile au criticat decizia UE, aceștia își continuă planurile de extindere în Europa și, până în prezent, niciunul nu a declarat că va crește prețurile pentru a acoperi taxele.
Compania chineză GAC a declarat duminică că expoziția a marcat lansarea ambițiilor sale pe piața europeană, în timp ce un alt constructor chinez, Leapmotor a declarat luni că își propune să aibă 500 de puncte de vânzare în Europa până la sfârșitul anului 2025.
Industria EV din China
Producătorii chinezi de vehicule electrice, precum BYD, și-au vândut până acum vehiculele la prețuri ușor mai mici decât rivalii lor europeni, ceea ce le oferă un avantaj. La fel ca producătorii de automobile japonezi și sud-coreeni înaintea lor, aceștia prezintă, de asemenea, echipamente mai bune și oferă mai multe caracteristici standard incluse.
Cu toate acestea, chiar și BYD, care vinde deja vehicule electrice în cea mai mare parte a Europei și a sponsorizat campionatul european de fotbal din această vară, are încă o recunoaștere relativ scăzută a mărcii, astfel încât va spera să facă senzație cu SUV-ul electric Sea Lion 07 pe care urmează să îl lanseze.
Noii concurenți chinezi, precum Dongfeng, Seres și FAW, vor prezenta, de asemenea, noi modele, pe măsură ce caută vânzări de vehicule electrice în străinătate pentru a compensa o piață internă slabă și un război al prețurilor feroce.
Vânzările de autoturisme din China au crescut cu 4,3% în septembrie față de anul trecut, după cinci luni de declin, datorită unei subvenții guvernamentale, ca parte a unui pachet de stimulare mai amplu. În august, vânzările din Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani.
Cumpărătorii de EV au rămas fără subvenții
Guvernul francez a declarat joi că își va reduce sprijinul pentru cumpărătorii de vehicule electrice, alăturându-se Germaniei, care și-a încheiat schema de subvenționare la sfârșitul anului trecut.
Producătorii chinezi de automobile trebuie să se descurce bine și în Europa, deoarece au fost excluși de pe piața americană.
Administrația Biden a impus un tarif de 100% pentru vehiculele electrice fabricate în China, iar luna trecută a propus interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc în vehiculele construite în SUA.
Problemele constructorilor auto europeni
Între timp, producătorii europeni de automobile au trecut printr-o perioadă dificilă, Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW emițând toate avertismente privind profitul, în mare parte din cauza pieței chineze slabe. Stellantis și-a redus previziunile privind profiturile din cauza problemelor de inventar ale activității sale din SUA.
„Va trebui să facem eforturi mari”, a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, pentru postul de radio francez RTL, adăugând că este la latitudinea clienților să decidă ce mărci au un viitor.
Volkswagen este, de asemenea, blocat într-o luptă cu sindicatele cu privire la reducerile de costuri care ar putea duce la închiderea unor fabrici din Germania pentru prima dată și la eliminarea a mii de locuri de muncă.
Europenii se luptă să concureze cu costurile mai mici ale rivalilor chinezi și cu capacitatea acestora de a dezvolta noi EV-uri în doar doi ani, de cel puțin două ori mai repede decât producătorii tradiționali de automobile din Occident.
„Europenii au tras semnale de alarmă masive”, a declarat un analist Stax. „Au recunoscut că trebuie să facă ceva destul de radical și au la dispoziție doar câțiva ani pentru a face acest lucru.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.