Constanța a cumpărat o nouă navă hidrograf. Cât a costat

Antonia Popescu |
Data publicării:
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa a încheiat un contract privind achiziţionarea unei noi nave hidrograf
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa a încheiat un contract privind achiziţionarea unei noi nave hidrograf

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa a încheiat un contract privind achiziţionarea unei noi nave hidrograf, în valoare de peste 4,6 milioane de lei, termenul de furnizare fiind de cel mult opt luni, a informat joi instituţia.

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa a încheiat un contract privind achiziţionarea unei noi nave hidrograf, în valoare de peste 4,6 milioane de lei, termenul de furnizare fiind de cel mult opt luni, a informat joi instituţia.

Ministrul Transporturilor cere anchetă după catastrofa din Portul Midia

Conform CNAPM Constanţa, contractul de achiziţie sectorială a fost încheiat cu Asocierea SC Navtron SRL şi SC Electroscoica Mar SRL pentru furnizare 'Sistem hidrografic (inclusiv navă de cercetare)' - în cadrul proiectului de investiţie 'Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa'. Preţul contractului este de 4.640.141 lei, fără TVA.Termenul de furnizare este de maxim 8 luni.   Proiectul de investiţie este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Cre?terea gradului de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TEN-T centrală.

Nava echipată cu sistemul hidrografic va fi utilizată pentru monitorizarea execuţiei lucrărilor de dragaj; monitorizarea adâncimilor bazinelor şi şenalelor porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia; monitorizarea cheurilor, digurilor în programele de urmărire a comportării în timp a construcţiilor; precum şi monitorizarea cheurilor, digurilor după evenimente meteorologice de risc (cu consecinţe socio-economice).   

'Caracteristicile navei vor fi următoarele:

  • port de înmatriculare - portul Constanţa;

  •  pavilion - România; 

  • zona de navigaţie - maritimă costieră, până la maxim 10 Mm de ţărm; 

  • viteza minimă - 4/5 Nd pentru regim de măsurători hidro şi 10/12 Nd pentru regim de croazieră; 

  • perioada de operare: 12 luni pe an; 

  • deplasament: 13 - 16 tone; 

  • lungime maximă navă: 11,00 - 13,00 m; 

  • lăţime navă: 3,50 - 4,50 m; 

  • pescaj maxim: 1,00 - 1,10 m; 

  • propulsie: motoare Diesel 2 x 200 cp. Sistemul hidrografic va fi format din echipamente specifice: sondă hidrografică multifascicul, sondă hidrografică monofascicul şi scanare laterală, profilator 'SUB - BOTTOM', senzor de viteză a sunetului în apă, senzor de temperatură a apei la nivelul chilei, profilator de viteză a sunetului în apă, senzor de măsură a mişcărilor navei; 

  • sistem de orientare (girocompas), receptor DGNSS RTK MOBIL, staţie de referinţă DGNSS RTK, staţie portabilă de referinţă a nivelului mării (MAREGRAF), echipamente pentru inspecţii subacvatice hidroacustice, CHARTPLOTTER (RADAR)', reiese dintr-un comunicat de presă transmis de CNAPM Constanţa. 

Potrivit sursei citate, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, în calitate de administrator al porturilor maritime româneşti, are ca obiectiv prioritar asigurarea condiţiilor necesare de navigaţie în siguranţă a navelor în porturi. Investiţia propusă va avea ca rezultat îmbunătăţirea condiţiilor din Portul Constanţa, creşterea calităţii serviciilor oferite şi a capacităţii de atragere în Portul Constanţa a traficului de mărfuri din bazinul Mării Negre, prin creşterea numărului de nave de capacitate mare. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 464370.41RON
1 ETH = 15878.02RON
1 LTC = 418.94RON
1 XRP = 5.63RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel