Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa a încheiat un contract privind achiziţionarea unei noi nave hidrograf, în valoare de peste 4,6 milioane de lei, termenul de furnizare fiind de cel mult opt luni, a informat joi instituţia.
Ministrul Transporturilor cere anchetă după catastrofa din Portul Midia
Conform CNAPM Constanţa, contractul de achiziţie sectorială a fost încheiat cu Asocierea SC Navtron SRL şi SC Electroscoica Mar SRL pentru furnizare 'Sistem hidrografic (inclusiv navă de cercetare)' - în cadrul proiectului de investiţie 'Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa'. Preţul contractului este de 4.640.141 lei, fără TVA.Termenul de furnizare este de maxim 8 luni. Proiectul de investiţie este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Cre?terea gradului de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TEN-T centrală.
Nava echipată cu sistemul hidrografic va fi utilizată pentru monitorizarea execuţiei lucrărilor de dragaj; monitorizarea adâncimilor bazinelor şi şenalelor porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia; monitorizarea cheurilor, digurilor în programele de urmărire a comportării în timp a construcţiilor; precum şi monitorizarea cheurilor, digurilor după evenimente meteorologice de risc (cu consecinţe socio-economice).
'Caracteristicile navei vor fi următoarele:
port de înmatriculare - portul Constanţa;
pavilion - România;
zona de navigaţie - maritimă costieră, până la maxim 10 Mm de ţărm;
viteza minimă - 4/5 Nd pentru regim de măsurători hidro şi 10/12 Nd pentru regim de croazieră;
perioada de operare: 12 luni pe an;
deplasament: 13 - 16 tone;
lungime maximă navă: 11,00 - 13,00 m;
lăţime navă: 3,50 - 4,50 m;
pescaj maxim: 1,00 - 1,10 m;
propulsie: motoare Diesel 2 x 200 cp. Sistemul hidrografic va fi format din echipamente specifice: sondă hidrografică multifascicul, sondă hidrografică monofascicul şi scanare laterală, profilator 'SUB - BOTTOM', senzor de viteză a sunetului în apă, senzor de temperatură a apei la nivelul chilei, profilator de viteză a sunetului în apă, senzor de măsură a mişcărilor navei;
sistem de orientare (girocompas), receptor DGNSS RTK MOBIL, staţie de referinţă DGNSS RTK, staţie portabilă de referinţă a nivelului mării (MAREGRAF), echipamente pentru inspecţii subacvatice hidroacustice, CHARTPLOTTER (RADAR)', reiese dintr-un comunicat de presă transmis de CNAPM Constanţa.
Potrivit sursei citate, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, în calitate de administrator al porturilor maritime româneşti, are ca obiectiv prioritar asigurarea condiţiilor necesare de navigaţie în siguranţă a navelor în porturi. Investiţia propusă va avea ca rezultat îmbunătăţirea condiţiilor din Portul Constanţa, creşterea calităţii serviciilor oferite şi a capacităţii de atragere în Portul Constanţa a traficului de mărfuri din bazinul Mării Negre, prin creşterea numărului de nave de capacitate mare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.