Această inițiativă, condusă de vicepreședintele instituției, Dan Pascu, și de Sorin Lungu, director în cadrul Consiliului, vizează să depășească pasivitatea și reținerile legitime ale producătorilor, oferindu-le anonimitate completă în furnizarea datelor.
Scopul este de a evalua dezechilibrele existente între retaileri și producători pe piață, un fenomen observat nu doar în România, ci și la nivel european. Pascu a subliniat că în România există șapte lanțuri de retail dominante, niciunul dintre acestea neatingând o cotă de piață de 40%.
Procesul de trimitere a formularelor a început deja, iar producătorii au la dispoziție 30 de zile pentru a răspunde. Analiza datelor colectate se va realiza în cel mult șase luni. Această inițiativă vine în contextul unor tensiuni între retaileri și producători, unde producătorii se simt dezechilibrați și reținuți în a-și exprima problemele de teamă să nu își piardă clienții retaileri.
În cadrul dezbaterilor din Comisia Economică a Senatului, președintele Comisiei, senatorul Daniel Zamfir, a criticat absența președintelui Consiliului Concurenţei, considerând-o o atitudine sfidătoare față de Parlament. Dan Pascu a explicat că președintele instituției era la Bruxelles pentru discuții cu Comisia Europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.