Congestionarea transportului maritim, în creștere în cel mai mare port din lume

Matei Ion |
Data publicării:
Portul din Shanghai este practic blocat
Portul din Shanghai este practic blocat

Navele care vor să evite întârzierile cauzate de Covid în China se îndreaptă spre Shanghai, provocând o congestie tot mai mare în cel mai mare port de containere din lume. 

Firmele de transport maritim fac această schimbare pentru a evita întârzierile de la Ningbo, care a suspendat unele servicii de transport cu camionul în apropierea acestui port după creșterea numărului de îmbolnăviri cu Covid-19, spun expeditoriii de mărfuri și experții din domeniu. Navele sunt redirecționate, de asemenea, către Xiamen, un port aflat în sudul Chinei.

Aceste devieri se adaugă unui nou val de congestionare cu care se confruntă porturile din China, în timp ce un număr tot mai mare de orașe se confruntă cu focare de COVID-19. Testarea strictă a muncitorilor și a camionagiilor înainte de sărbătoarea Anului Nou Lunar de la sfârșitul acestei luni pune și mai mult presiune pe lanțurile de aprovizionare deja tensionate, în timp ce pandemia intră în al treilea an.

În Shenzhen, centrul tehnologic al țării, testarea rezidenților și a camionagiilor pentru a limita un focar de infecție a rezultar într-o o coadă de nave în port. Acest lucru a determinat terminalul Shekou să înceapă să restricționeze acceptarea mărfurilor, ceea ce înseamnă că, începând de vineri, containerele pline vor putea fi transportate cu camionul doar cu trei zile înainte de sosirea navelor, a declarat marți operatorul terminalului.

Criza containerelor. Cum își transportă Coca-Cola produsele

Între timp, orașul Tianjin din nordul Chinei a ordonat lucrătorilor să ia o pauză de o jumătate de zi pentru testarea Covid, în timp ce oficialii încearcă să limiteze răspândirea variantei omicron. Capacitatea de transport cu camionul este estimată la jumătate din nivelurile normale, iar șoferii trebuie să fie testați zilnic înainte de a intra în port.

Acest focar s-a extins acum în orașul portuar Dalian, două persoane care au călătorit acolo din Tianjin fiind confirmate ca având omicron. 

Afluxul de nave în Shanghai a întârziat cu aproximativ o săptămână programele de navigație pentru navele de acolo, au declarat expeditorii de mărfuri. Aceste întârzieri s-ar putea apoi să se extindă către porțile de intrare deja blocate din SUA și Europa, au mai spus aceștia. Navele ar putea începe în curând să evite porturile chinezești din cauza lipsei de opțiuni, potrivit lui Hersham de la Zencargo.  

.Problema congestiei portuare va continua să aibă un impact asupra ciclurilor de reaprovizionare în acest trimestru, alături rispul de îmbolnăvire cu tulpina Omicron și de iminenta vacanță generală de Anul Nou chinezesc în China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9767
Diferența 0.0008
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.7456
Diferența -0.0286
Zi precendentă 4.7742
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.7456 RON
GBP flag1 GBP = 5.9683 RON
CHF flag1 CHF = 5.3349 RON
AUD flag1 AUD = 3.0901 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3995 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4295 RON
SEK flag1 SEK = 0.4320 RON
XAU flag1 XAU = 407.8725 RON
Monede Crypto
1 BTC = 463604.78RON
1 ETH = 16477.10RON
1 LTC = 457.19RON
1 XRP = 6.86RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.81%
6 luni: 5.87%
12 luni: 5.92%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16899.04-1.37%
BET-BK3125.86-1.64%
BET-EF911.98-1.26%
BET-FI59702.05-1.52%
BET-NG1197.39-1.30%
BET-TR37267.82-1.37%
BET-TRN36224.10-1.37%
BET-XT1451.26-1.41%
BET-XT-TR3146.16-1.41%
BET-XT-TRN3064.55-1.41%
BETAeRO898.56-1.35%
BETPlus2501.08-1.37%
RTL37535.42-1.36%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel