Privind lucrurile în ansamblul lor, teama ar fi oarecum justificată, având în vedere toate nenorocirile din jurul nostru, toate crizele care au venit peste noi, toate enormitățile care circulă în spațiu public.
În plus, românul intră în panică. Dacă aude el ceva de la cineva înseamnă că așa e. Fără să verifice, fără sâ gândească. Mai ales când vezi la pompă cum prețul la benzină crește precum ciupercile după ploaie, nu-ți pui întrebarea dacă nu cumva ceva nu e în neregulă?
Dar, s-au dus, au cumpărat, unii cu bidoanele, altele cu sticlele, cu pungile, ba unii și cu cisternele, au dat o grămadă de bani și acum nu știu cum să recupereze măcar o parte din sumele cheltuite.
Și ce face, mai nou românul când trebuie să rezolve ceva? Este de presupus că, mai întâi pune o întrebare pe Facebook, iar dacă nu primește răspunsul pe care îl aștepta se aruncă să caute pe Google.
Ce? „Condiții retur benzină sau motorină”. Termenul de căutare este pe locul 3 în top, și are deja aproximativ 414.000 rezultate, potrivit motorului de căutare Google.
Dacă încerci să introduci acum acești termeni, Google îți sugerează automat genul de căutări făcute pe parcursul zilei, care au fost formulate în termeni uzuali precum ”condiții retur benzină sau motorină”, până la exprimări cât se poate de amuzante, prin nota de autoironie evidentă: ”am fost prost și am luat ieri benzină, cum o returnez”.
Între timp, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru a făcut bilanțul controalelor efectuate de ANPC la benzinării și a anunțat că cea mai mare amendă, de 100.000 lei, a fost aplicată chiar la sediul central al unui furnizor de carburanţi în România care are pe teritoriul naţional 215 staţii. El a adăugat că, odată cu amenda, a fost propus şi semnat deja ordinul preşedintelui ANPC de încetare a practicilor comerciale incorecte pentru acest furnizor de carburanţi.
"Staţia de la Beiuş, devenită deja celebră în România în cursul zilei de ieri prin nivelul extrem de ridicat şi de nejustificat al preţului practicat, a fost amendată cu 35.000 de lei, de asemenea fiind propusă şi semnată şi în acest caz decizie de încetare a practicilor comerciale incorecte. Mai exact, de fiecare dată când o astfel de decizie este emisă de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pe lângă sancţiunea dată, pe lângă amendă, implică şi revenirea la preţul anterior", a explicat Cărbunaru.
Citește și Scuze și banii înapoi! Un lanț de benzinării recunoaște că a umflat prețurile
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.