Condițiile în care portul Constanţa ar putea fi extins către Europa

DCBusiness Team |
Data publicării:

Reprezentanţi ai structurilor de management din circa 30 de porturi europene participă marţi, la Constanţa, la lucrările Comitetului Executiv al European Sea Ports Organization (ESPO), primul eveniment de acest gen organizat în ţara noastră.

Printre problemele abordate se numără provocările din transportul maritim, precum şi noutăţile legislative la nivel european, potrivit directorului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi. 

Evenimentul reprezintă, totodată, o ocazie pentru delegaţii ESPO de a cunoaşte portul Constanţa şi potenţialul său, dar şi de a discuta despre problemele specifice acestei zone. 

"Este un prilej de a discuta problemele tuturor porturilor maritime din Europa, dar, normal, cu aplecare spre portul Constanţa. Este un alt mod de a mări cunoaşterea portului Constanţa de către colegii noştri din Uniunea Europeană, de a vedea exact ce se întâmplă la graniţa de est a Europei şi a cunoaşte importanţa portului Constanţa atât pentru Europa, cât şi pentru România", a declarat reprezentantul CNAPM Constanţa, înaintea deschiderii lucrărilor Comitetului Executiv al ESPO. 

Potrivit acestuia, portul Constanţa trebuie să devină principala poartă de intrare a mărfurilor din Orient către Europa. 

"De fiecare dată am spus că portul Constanţa trebuie să devină principala poartă de intrare a mărfurilor din Orient către Europa sau din Europa către Orient. Ne ducem spre acest lucru, încercăm să oferim servicii din ce în ce mai bune, dar nu putem face acest lucru fără a fi cunoscuţi, fără ca partenerii noştri din UE să înţeleagă exact ce se întâmplă în portul Constanţa. De asta ne-am bucurat foarte mult de vizita tehnică făcută ieri, când au observat exact potenţialul portului Constanţa, fiind efectiv impresionaţi de acest lucru. (...) Oaspeţii au avut o reacţie foarte bună, văzând modul în care este dezvoltat portul Constanţa şi diversitatea mărfurilor care tranzitează portul Constanţa. De asemenea, văzând ecluzele canalului Dunăre - Marea Neagră au conştientizat şi dorim, ne aşteptăm la sprijinul lor pentru promovarea Dunării pentru a folosi la capacitate fluviul Dunărea", a mai spus Tivilichi. 

Secretarul de stat în aparatul propriu de lucru al vicepremierului Viorel Ştefan, Lucian Pătraşcu, a menţionat că portul Constanţa, port regional strategic, oferă o multitudine de facilităţi comerţului şi are capacitatea de a fi extins către Europa. 

"Cu siguranţă portul Constanţa are capacitatea de a fi extins către Europa, cu condiţia unei dezvoltări a conexiunilor cu transportul feroviar, cât şi cu cel rutier, dar şi de a îmbunătăţi condiţiile de navigaţie pe Dunăre. (...) Portul maritim a devenit o unitate economică extrem de complexă, a cărei funcţionare este adeseori mult mai amplă decât procesul de producţie din marile complexe industriale. Serviciile de transport maritim sunt cruciale pentru economia europeană şi pentru societăţile comerciale. Porturile joacă un rol extrem de important în dezvoltarea industrială prin conectarea diverselor coridoare şi a diverselor moduri de transport", a spus Pătraşcu. 

El a adăugat că pentru circa 74% din mărfurile care intră sau pleacă din Europa, precum şi pentru 37% din schimburile de mărfuri efectuate în Europa, se utilizează transportul maritim. 

Secretarul general al ESPO, Isabelle Ryckbost, a menţionat că pentru ca portul Constanţa să-şi poată dezvolta legăturile cu centrul Europei, fluviul Dunărea este un element foarte important. 

"Portul Constanţa este un port mare, un port multifuncţional, cu mult potenţial pentru categoriile de mărfuri şi industriile cărora se adresează. Vom discuta despre (...) un proiect care susţine investiţiile în porturile europene, porturile importante care pot deveni, de asemenea, porturi importante ca dezvoltare energetică. Portul Constanţa reprezintă o poartă de intrare, de asemenea trebuie să-şi dezvolte legăturile cu centrul Europei. În acest context, Dunărea este un element foarte important, dezvoltarea acesteia poate asigura o şi mai bună conectivitate şi atractivitate pentru portul Constanţa", a afirmat Ryckbost. 

CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanta, gazdă a evenimentului, este membru cu drepturi depline al ESPO din anul 2007. AGERPRES

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.977
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9769
USD
Azi 4.7308
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.7307
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9770 RON
USD flag1 USD = 4.7308 RON
GBP flag1 GBP = 5.9957 RON
CHF flag1 CHF = 5.3444 RON
AUD flag1 AUD = 3.0709 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3718 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0315 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4304 RON
XAU flag1 XAU = 402.2774 RON
Monede Crypto
1 BTC = 450647.35RON
1 ETH = 16829.16RON
1 LTC = 613.44RON
1 XRP = 11.95RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16060.28-2.35%
BET-BK2957.08-2.80%
BET-EF874.69-1.90%
BET-FI58033.56-3.07%
BET-NG1159.51-1.95%
BET-TR35415.72-2.36%
BET-TRN34424.04-2.36%
BET-XT1382.99-2.41%
BET-XT-TR2997.99-2.42%
BET-XT-TRN2920.23-2.41%
BETAeRO838.77-3.06%
BETPlus2378.96-2.40%
RTL35766.76-2.12%

Opinii

Multe semne de întrebare

A fost o aroganță! Profesorul Coșea, despre ceea ce se întâmplă în România

Profesorul Mircea Coșea a vorbit, la un post...

Adrian Negrescu

De ce crește ROBOR? Adrian Negrescu: ”Ne dăm singuri foc la casă!”

Analistul financiar Adrian Negrescu a...

Oameni pe stradă / Foto: Arhiva DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel