Automobile Dacia, unul dintre cei mai mari producători de automobile din România, se pregătește pentru o reorganizare amplă care va începe la 1 octombrie. În acest context, compania a lansat un program „avantajos” de concedieri voluntare, prin care angajații pot primi sume considerabile, în funcție de vechimea în cadrul companiei. Conform unui document intern, angajații care doresc să participe la acest program trebuie să își depună cererile în perioada 9-20 septembrie.
Recompense financiare în funcție de vechime
Programul de plecări voluntare lansat de Dacia oferă sume semnificative celor care aleg să plece din companie. Pentru angajații cu o vechime mai mică de doi ani, suma oferită este de 22.000 de lei. Cei cu o vechime cuprinsă între 2 și 4 ani vor primi 55.000 de lei, iar pentru cei cu o vechime între 4 și 8 ani, suma se ridică la 98.000 de lei. Angajații care au lucrat între 8 și 12 ani la Dacia vor primi 120.000 de lei.
Cele mai mari recompense sunt destinate angajaților cu o vechime de peste 12 ani. Cei care au lucrat între 12 și 16 ani în companie vor primi 150.000 de lei (aproximativ 30.000 de euro), iar cei cu o vechime de peste 16 ani vor fi recompensați cu 185.000 de lei.
Concedieri voluntare pentru angajații cu boli profesionale
Angajații care au suferit de boli profesionale sau au avut accidente de muncă vor primi o sumă specială de 210.000 de lei, indiferent de vechimea lor în companie. De asemenea, angajații cu recomandări medicale de schimbare a locului de muncă vor primi 195.000 de lei, iar cei care îndeplinesc mai multe dintre aceste condiții vor beneficia de suma maximă de 210.000 de lei.
Producția modelului Jogger încetează în România
Pe lângă reorganizarea internă, Dacia a anunțat că va înceta producția modelului Jogger la uzina din România. Producția acestui model va fi transferată la uzina din Tanger, Maroc, iar în locul său, la Mioveni, va începe producția modelului Bigster. Cu toate acestea, volumul de producție al noului model va fi redus în primul an. În plus, Dacia plănuiește să introducă alte două modele la uzina din România, însă acestea vor intra în producție abia în 2026.
Automatizarea și robotizarea, factorii cheie în reducerea personalului
Reorganizarea și concedierile voluntare la Dacia sunt motivate și de automatizarea și robotizarea crescută a activităților de producție. Conform statisticilor ACEA, România are unul dintre cele mai ineficiente rapoarte între numărul de angajați din industria auto și volumul produs pe angajat, cu doar 3,2 vehicule produse anual per angajat, față de media UE de 5,4 vehicule. Acest lucru a determinat compania să își optimizeze forța de muncă prin reducerea numărului de angajați, în special în secțiile unde sunt planificate automatizări și alte modificări structurale.
Programul de plecări voluntare lansat de Dacia reflectă o tendință mai amplă de eficientizare și modernizare a industriei auto din România, dar și nevoia de adaptare la noile realități tehnologice și economice. Angajații care aleg să părăsească compania în cadrul acestui program pot beneficia de sume considerabile, dar și de oportunitatea de a achiziționa vehicule Dacia, Renault sau Nissan la prețuri reduse, conform contractului colectiv de muncă.
4o
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.