Comunicat de presă - eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Demararea etapei de implementare a proiectului "eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 742 / cod MySMIS2014 130045.

Oficiul Român pentru Drepturile de Autor derulează timp de 24 de luni, în perioada 22 decembrie 2020 – 22 decembrie 2022, proiectul "eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 742 / cod MySMIS2014 130045. Valoarea totală a proiectului este de  14 159 878,24 lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană este de maximum : 11 892 012,70 lei. 

 

Obiectivul general al proiectului constă în îmbunatățirea proceselor de lucru și reducerea poverii administrative în domeniul drepturilor de autor și conexe, prin dezvoltarea și introducerea de standarde, metodologii, sisteme și servicii electronice ce optimizează procesele decizionale din cadrul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor orientate către cetățeni și mediul de afaceri și asigură un grad ridicat de protecție a drepturilor subsumate acestui domeniu, prin mijloace facile, inclusiv în mediul digital.

 

Obiectivele specifice ale proiectului constau sunt:
• Simplificarea procedurilor administrative (back-office) și înființarea unui ghișeu unic al utilizatorilor de tip one-stop-shop(front-office) și înregistrarea "o singura dată" a datelor în procesele de lucru iar interațiunea beneficiarilor cu ORDA urmează să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, aceștia având posibilitatea de a preda documente on-line si de a completa formulare;
• Crearea unui instrument util în vederea aplicării drepturilor de autor și conexe și automatizarea circuitului documentelor de înregistrare și gestionare a actelor administrative ce țin de domeniu, precum și plata online a taxelor aferente;
• Introducerea unei platforme digitale integrate, compuse din mai multe module (“Registre Naționale”, „Protecția și Gestiunea colectivă a dreptului de autor și drepturilor conexe”, „Expertize și Constatări tehnico-științifice”, „Prevenirea și combaterea încălcării dreptului de autor și drepturilor conexe”, „Ghișeul Unic al Utilizatorilor”) prin intermediul căreia persoanele fizice și juridice să poată consulta bazele de date.

 

Grupul ţintă este reprezentat de un număr de 60 de persoane care fac parte din categoria funcționari publici, din cadrul ORDA și alte instituții publice cu care ORDA colaborează.

 

Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului se urmărește atingerea următoarelor rezultate:

1. Rezultat Program 4 - Aplicarea sistemului de politici bazate pe dovezi în autoritățile si instituțiile publice centrale, inclusiv evaluarea ex-ante a impactului; - Rezultat Proiect 1 - Politică publică ce vizează o metodologie unitară privind simplificarea tuturor proceselor administrative de autorizare, licențiere, utilizare, plată, raportare, consultare sau informare a persoanelor fizice si juridice care consumă/utilizează conținut protejat prin drepturi de autor sau conexe, elaborată si aprobată
2. Rezultat Program 9 - Povara administrativă redusă pentru cetățeni și mediul de afaceri; - Rezultat Proiect 2 – Procesele operaționale de asigurare a respectării normelor în materie de drepturi de autor și conexe optimizate și simplificate în scopul reducerii birocrației pentru cetățeni și mediul de afaceri
3. Rezultat de Program 12 - Cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice centrale îmbunatățite pentru susținerea măsurilor/acțiunilor din cadrul acestui obiectiv specific; - Rezultat Proiect 3 - Competențe și deprinderi dobândite în utilizarea noilor sisteme informatice în procesele operaționale zilnice prin pregătirea funcționarilor publici ORDA și a altor beneficiari.

 

Proiectul urmărește simplificarea procedurilor administrative, automatizarea proceselor de gestionare a relațiilor cetățean-autoritate publică în domeniul dreptului de autor și drepturilor conexe, reducerea semnificativă a timpului alocat pentru aceasta, reducerea costurilor prin eliminarea prezentării cetățeanului la sediul instituției și asigurarea unui ghișeu deschis 24 h pe zi și nu limitat de programul instituției.
Prin acest proiect se dorește ca interacțiunea beneficiarilor cu ORDA să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, care să poată fi accesate oricând și de oricine, astfel beneficiarii nu mai interacționează în mod direct cu funcționarii publici, au posibilitatea de a preda documente on-line în format electronic și de a completa formulare electronice prin intermediul unui singur ghișeu virtual, astfel fiind asigurată și înregistrarea "o singura dată" a datelor.
Măsurile de simplificare administrativă cuprinse în proiect sunt atât de tip front-office, pentru a ușura interacțiunea cu ORDA, cât și de tip back-office pentru optimizarea proceselor interne.
Sunt avute în vedere principiile transparenței, egalității de șanse, a bunei guvernări, a dezvoltării durabile, a eficienței și eficacității, conduce la scăderea birocrației și simplificarea procedurilor administrative, creșterea predictibilității și transparenței.

 

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin 
Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020!

Date de contact:
Manager proiect: Darius MARIN
Telefon: 0767 346 866
Email: [email protected]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 474537.77RON
1 ETH = 15807.66RON
1 LTC = 431.49RON
1 XRP = 6.94RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel