Un raport Eurostat publicat joi arată că România este țara cu cel mai mic indice al intensității digitale (DII). Astfel, la nivel local, 72,1% dintre companii au un nivel extrem de scăzut în ceea ce privește adoptarea tehnologii digitale.
AI-ul îi poate scoate pe antreprenori din acest impas. Deși inițial, după boom-ul inteligenței artificiale din ultimii patru ani, de această tehnologie beneficiau doar companiile mari, cele care aveau resursele financiare necesare și accesul la baze de date suficient de mari, IMM-urile pot astăzi să își ușureze și să eficientizeze munca prin intermediul inteligenței artificiale. Răspunsul pentru acestea este AI as a Service (AIaaS).
Aceste platforme care stau la dispoziția companiilor contribuie la optimizarea costurilor, îmbunătățirea eficienței operaționale și îmbunătățirea deciziilor de afaceri prin utilizarea datelor pe care aceste servicii le oferă și le adaptează în funcție de necesitățile antreprenorilor.
AIaaS folosește tehnologia cloud, astfel că micile companii nu sunt nevoite să stocheze date pe propriile servere ci le folosesc pe cele ale unui furnizor terț, costurile fiind foarte reduse în acest caz.
Prin capacitățile sale de a imita mintea umană, AI-ul poate realiza diferite sarcini. În cazul companiilor, prin serviciile AIaaS, această tehnologie aduce beneficii prin automatizarea sarcinilor repetitive, analizarea unor baze foarte mari de date, lucru care îi ajută pe angajații diferitelor tipuri de companii să își canalizeze energia pe lucruri mai constructive. Pe lângă aceste aspecte, AI-ul poate contribui și la eficientizarea securității cibernetice, un lucru esențial pentru companii.
International Data Corporation (IDC) estimează că cheltuielile mondiale cu inteligența artificială vor crește de la 50,1 miliarde de dolari în 2020 la peste 110 miliarde de dolari până la sfârșitul acestui an.
Câteva moduri de a utiliza AIaaS
Cognitive API - Interfața de programare a aplicațiilor (API) permit antreprenorilor să își dezvolte o aplicație fără să fie nevoie să aibă cunoștințe de programare, AI-ul le ușurează și mai mult munca în acest sens. De obicei, un Cognitive API include funcții avansate de inteligență artificială (cum ar fi procesarea limbajului și învățarea automată) pentru a permite întreprinderilor să promoveze inovarea și transformarea în întreaga lor activitate.
Machine learning (ML) - ML și AI sunt instrumente pe care antreprenorii le pot utiliza pentru a-și construi propriul model AI care să învețe în timp datele companiei. De exemplu, un magazin poate introduce în aplicația AI numărul și modelul produselor pe care le vinde iar ca urmare sistemul AI personalizat poate furniza informații valoroase, dând antreprenorului estimări precise asupra producției.
Tehnologia machine learning este adesea asociată cu volumele mari de date, dar acum, odată cu dezvolarea tehnologiei, AI-ul poate optimiza puținele informații de care are parte, astfel încât să elaboreze calcule precise utilizatorilor.
Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure și Google Cloud Platform (GCP) toate acestea sunt platforme de top din industrie care au adus oferte AIaaS pentru multe companii din întreaga lume. Fiecare furnizor oferă diferite tipuri de roboți, API-uri și tehnologie de machine learning pentru dezvoltarea tuturor tipurilor de întreprinderi.
DC Media Group, prin DCNews și DCBusiness, derulează, în luna August, Campania ,,DC Educaţia Financiară’’cu rolul de a informa românii despre importanța educației financiare în gestionarea bugetului propriu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.