Reclamele pentru orice produse farmaceutice sunt însoțite întotdeauna de fraza ”Înainte de utilizare consultați un specialist”. De fapt, este un mesaj adresat nu atât consumatorilor, cât medicilor. Bugetele de marketing cresc constant: în 1997 companiile de resort investeau în reclamă 17,7 miliarde de dolari, sumă care, în 2016 a atins 29,9 miliarde.
Metodele folosite de producători practic nu s-au schimbat de-a lungul anilor, arată un raport elaborat de Journal of the American Medical Association (JAMA). Companiile își trimit reprezentanții la medici, cărora le trimit mostre gratuite și literatura aferentă, organizează tot pentre ei seminarii, plătindu-le cazarea și masa.
A văzut o reclamă și știe
În același timp, au crescut și cheltuielile pentru reclama orientată spre consumatorul final. Astfel, dacă în 1997 aceste investiții se cifrau la 2,1 miliarde de dolari, în 2016 s-a ajuns deja la 9,6 miliarde, din care 6 miliarde au fost folosite pentru promovarea unor medicamente scumpe, eliberate exclusiv pe bază de rețetă.
Citește și Apare un gigant al tratamentelor împotriva cancerului
Studiul scoate în evidență și un alt aspect al politicii de marketing a companiilor farmeceutice și anume faptul că pacienții au acum șanse mai mari de a primit o rețetă pentru un antidepresiv, dacă spun medicului că au văzut o reclamă și cu siguranță îi va ajuta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.