Companiile de transport maritim, lovite de pierderi masive. Cozi de nave cargo în porturile asiatice

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Vapoarele cardo stau la coadă la intrarea în Strâmtoarea Singapore / Foto: Rob Hurson / Flickr
Vapoarele cardo stau la coadă la intrarea în Strâmtoarea Singapore / Foto: Rob Hurson / Flickr

Navele cargo umplute până la refuz cu containere așteaptă în porturile asiatice, în timp ce comercianții cu amănuntul se străduiesc să scape de  stocurile excedentare.

Vara care se apropie de sfârșit, a fost una lentă pentru rutele de transport maritim din Asia către Europa și dincolo de aceasta - iar speranțele unui tradițional sezon de vârf, când se importă comenzile de sărbători, se topesc.

Pe măsură ce firmele care produc bunuri, de la îmbrăcăminte la electronice, păstrează stocuri excedentare, există o cerere mai mică pentru  expediere. Acest lucru înseamnă că unele nave așteaptă în porturi din cauza unor curse care au fost "blanchetate" sau anulate.

MSC, cea mai mare companie de transport de containere din lume, a anulat săptămâna trecută călătoria navei MSC Deila, cu o lungime de 366 de metri, din Asia spre nordul Europei, din cauza "încetinirii cererii" pe această rută, a precizat aceasta pe site-ul său.

Masivul vapor poate transporta 14.000 de containere maritime de 6 metri, iar voiajul său a fost, de asemenea anulat cu o săptămână înainte. "Organizăm un plan de urgență cu servicii alternative", a adăugat MSC. La sfârșitul lunii iulie, compania a anulat și o navigație programată a navei MSC Topaz pe o rută similară.

Experții spun că transportatorii vor face ... 'managementul capacității', ceea ce înseamnă că opresc navele. Cei care sosesc pe calea aerului la Singapore, vor vedea toate aceste nave în afara portului. Multe sunt ancorate acolo așteptând până când vor exista randamente mai bune.

Navigațiile în gol vin în contextul în care ultimele câștiguri ale marilor companii de transport maritim s-au prăbușit. Luna trecută, CMA CGM a declarat că EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) pentru al doilea trimestru a scăzut cu 73%, la 2,6 miliarde de dolari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce EBITDA din primul semestru al Hapag-Lloyd a scăzut la 3,8 miliarde de dolari, de la 10,9 miliarde de dolari pentru aceeași perioadă din 2022.

Maersk a raportat o scădere bruscă a profitului înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare în trimestrul al doilea, de 2,91 miliarde de dolari, mult sub nivelul record de 10,3 miliarde de dolari înregistrat în același trimestru din 2022.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9768
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.7609
Diferența -0.0465
Zi precendentă 4.8074
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9768 RON
USD flag1 USD = 4.7609 RON
GBP flag1 GBP = 5.8894 RON
CHF flag1 CHF = 5.2692 RON
AUD flag1 AUD = 2.9952 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3270 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4235 RON
SEK flag1 SEK = 0.4338 RON
XAU flag1 XAU = 422.4014 RON
Monede Crypto
1 BTC = 498051.41RON
1 ETH = 15652.51RON
1 LTC = 552.03RON
1 XRP = 15.11RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17036.500.65%
BET-BK3206.580.75%
BET-EF925.230.62%
BET-FI63003.900.38%
BET-NG1231.810.47%
BET-TR37568.330.65%
BET-TRN36516.360.65%
BET-XT1469.840.58%
BET-XT-TR3186.250.58%
BET-XT-TRN3103.610.58%
BETAeRO893.101.05%
BETPlus2516.320.63%
RTL37929.450.61%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel