Publicitate
Liderii acestor companii sunt determinați să renunțe la aceste servicii dacă autoritățile de reglementare le forțează în continuare să treacă prea repede la variantele electrice, spun directorii din industrie, conform unei analize realizate de Reuters.
Prețurile pentru mașinile electrice în leasing a crescut exponențial, în contextul în care reducerile subvențiilor pentru noile vehicule electrice pe piețe-cheie precum Germania afectează vânzările și riscă să blocheze tranziția electrică a Europei, exact când Bruxelles-ul vrea să grăbească acest proces, spun executivii.
"Dacă am fi împinși către variantele electrice prea curând... acționarii mei vor spune că nu vor să își asume riscul și că vor ieși de pe piață, a declarat Tim Albertsen, CEO al Ayvens, una dintre cele mai mari firme de leasing auto din Europa. "Să fim sinceri, fără noi, cine își va asuma riscul?"
Ayvens, care este deținută majoritar de banca franceză Societe Generale, are o flotă de 3,4 milioane de mașini, dintre care aproximativ 10% sunt electrice.
Companiile de leasing joacă un rol esențial în Europa, deoarece 60% din mașinile noi, indiferent de tipul de combustibil, sunt achiziționate prin leasing, conform calculelor grupului ecologist Transport & Environment, bazate pe date ale firmei de cercetare de piață Dataforce.
În ceea ce privește vehiculele electrice, proporția este estimată la 80%.
Potrivit datelor furnizate de Dataforce, pe cele 16 piețe europene pe care poate identifica înmatriculările de flote - inclusiv Germania, Marea Britanie, Franța și Spania - 60% din noile vehicule electrice sunt destinate flotelor cumpărătorilor comerciali. Experții spun că acești cumpărători folosesc aproape exclusiv contracte de leasing, iar aproximativ jumătate din vânzările rămase către cumpărători privați sunt tot contracte de leasing.
Prețul unui contract de leasing este conceput pentru a ține cont de deprecierea unui vehicul pe parcursul unei perioade de leasing de trei ani, pe baza prețurilor de revânzare estimate sau a valorilor reziduale.
Dar dacă prețurile la mâna a doua ajung să fie mai mici decât cele anticipate atunci când se încheie contractul de leasing, firmele de leasing suportă o pierdere financiară considerabilă atunci când primesc vehiculul înapoi.
Din diverse motive - de la reducerile de prețuri ale Tesla, la preocupările legate de infrastructura de încărcare și de durata de viață a bateriilor, până la afluxul de vehicule electrice chinezești cu prețuri mai accesibile - prețurile mașinilor electrice second-hand au scăzut în Europa de la atingerea unui vârf în octombrie 2022.
Conform Autovista, valorile de revânzare pentru vehiculele electrice în Germania la începutul lunii iulie erau cu 24% mai mici decât nivelurile de dinainte de pandemie și cu 30% mai mici în Marea Britanie.
Totuși, discrepanța rămâne mare, este de părere un expert din industrie: "oamenii au început să accepte din ce în ce mai mult mașinile electrice second-hand, dar trebuie să fie ieftine", a declarat Gary Cambridge, partener la dealerul de mașini second-hand Cambridge Motors din Londra. "Dacă sunt scumpe, oamenii nu le vor".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.