Începând de luni, utilizatorii care folosesc trotinete electrice în capitala Franţei vor trebui să îşi scaneze cărţile de identitate atunci când se înregistrează. Măsura a fost impusă întrucât companiile de închiriere au dorit să se asigure că doar adulţii pot să folosească aceste dispozitive şi că utilizatorii problematici vor putea fi identificaţi mult mai uşor, a raportat cotidianul Le Parisien.
Măsura ar trebui, de asemenea, să uşureze punerea sub acuzare pentru încălcări ale normelor de trafic în care sunt implicaţi conducătorii de trotinete electrice, vehicule care, la Paris, vor primi numere de înmatriculare începând din luna decembrie.
Companiile de închiriere intenţionează totodată să trimită un număr de două ori mai mare de angajaţi pentru a ridica trotinetele nefolosite şi care au fost abandonate pe străzi şi în pieţe publice, stânjenind circulaţia pietonilor şi a şoferilor.
Confruntându-se cu ameninţarea unei interdicţii, trei companii de închiriere au prezentat Primăriei din Paris un pachet de măsuri ce vizează reducerea haosului provocat de trotinetele electrice în traficul parizian.
Reprezentanţii municipalităţii au exprimat deja o serie de îngrijorări care au legătură cu numărul mare al accidentelor rutiere, trotinetele abandonate în zonele publice, utilizatorii care nu respectă regulile de trafic şi impactul generat de aceste vehicule asupra mediului.
Seulul a lansat primul său autobuz fără şofer
Seulul a lansat vineri prima sa linie de autobuz autonom, în cadrul unui experiment care, potrivit inginerilor care l-au conceput, are ca scop să crească încrederea oamenilor în vehiculele fără şofer, relatează AFP.
Noul vehicul nu seamănă cu un autobuz obişnuit: este în întregime simetric, are margini rotunjite şi ferestre mari care îl fac să arate mai mult cu o jucărie decât cu un mijloc de transport de ultimă generaţie.
Acest design este unul intenţionat, a spus Jeong Seong-gyun, responsabil cu condusul autonom la 42 Dot, start-up-ul care a creat această tehnologie de condus fără şofer şi care acum a devenit proprietatea companiei sud-coreene Hyundai.
"Acesta e viitorul", a spus el pentru AFP, adăugând că, prin urmare, era nevoie de "un nou tip remarcabil de design".
Autobuzul seamănă puţin cu "o jucărie Lego" deoarece a fost fabricat din piese compozite pentru a reduce costurile şi pentru a-l face mai uşor de reprodus, a explicat el.
"Vrem să încurajăm condusul autonom", a mai spus el, adăugând că obiectivul companiei este de a face astfel încât tehnologia să fie mai ieftină, mai sigură şi mai uşor de transferat către numeroase tipuri de vehicule, cum ar fi camioanele de livrare.
Plasat pentru moment sub supravegherea strictă a unui şofer, noul autobuz se va conduce singur pe noul traseu, un mic circuit de 3,4 kilometri în jurul centrului oraşului capitalei Coreii de Sud, cu o durată de circa 20 de minute.
Oamenii pot urca la bord la una dintre cele două staţii desemnate, după ce şi-au rezervat un loc gratuit printr-o aplicaţie.
Pentru a se deplasa, autobuzul foloseşte o cameră şi un radar, şi nu senzori scumpi, a precizat Jeong.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.