Companiile aeriene scot de la naftalină aeronavele super-jumbo pentru a face faţă relansării spectaculoase a călătoriilor cu avionul

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Avioanele de tip super-jumbo sunt scoase de la naftalină odată cu reluarea călătoriilor.

Considerată odată ceva depăşit, cele mai mari avioane de pasageri se bucură în prezent de o revenire surprinzătoare pentru a putea răspunde la o relansare spectaculoasă a călătoriilor cu avionul, transmite Bloomberg.

La începutul lui 2020, când pandemia de Covid-19 a paralizat zborurile cu avionul, multe companii aeriene se străduiau să vadă un viitor pentru enormele aparate Airbus A380. De exemplu, compania australiană Qantas Airways a decis să îşi parcheze toate cele 12 aparate Airbus A380 pe un aeroport din deşertul California, estimând că nu va avea nevoie de ele pentru cel puţin trei ani, în timp ce Etihad Airways aprecia că cele 10 aparate de tip super-jumbo din flota sa nu vor mai zbura vreodată.

Însă relansarea bruscă a călătoriilor din acest an a dat acestor giganţi ai aerului, capabili să transporte peste 500 de pasageri, o nouă viaţă. Aceste avioane au devenit soluţia favorită a companiilor aeriene din Marea Britanie, Golful Persic şi Australia, în condiţiile în care creşterea explozivă a volumului pasageri a dus la limită forţa de muncă din sectorul aerian, care a fost redusă în perioada crizei.

Potrivit firmei de consultanţă Cirium, la finele lui 2022 numărul de zboruri efectuate într-o lună de avioanele A380 se vor apropia la 60% din nivelul pre-Covid. De asemenea, compania aeriană British Airways va opera mai multe zboruri cu avioane A380 la finele acestui an, comparativ cu situaţia de dinaintea Covid-19.

Citeşte şi: Despăgubiri zbor anulat. Paul Anghel (ANPC): Se pot solicita până la 600 de euro

Avioanele de tip super-jumbo erau în pierdere de popularitate încă înainte de pandemie, pe măsură ce companiile aeriene se îndreaptă spre avioanele cu două motoare şi un consum mai mic de combustibil, precum Boeing 787 sau Airbus A350. În aceste condiţii, producătorul european Airbus a livrat în 2021 ultimul exemplar din avionul super-jumbo A380, punând capăt unui program care a durat 14 ani. De asemenea, o serie de companii aeriene precum Malaysia Airlines, Deutsche Lufthansa şi Air France-KLM au decis să îşi vândă sau să retragă treptat aparatele A380 din flotele lor.

În luna iunie 2020, când pandemia de coronavirus făcea ravagii la nivel mondial, companiile aeriene au operat doar 43 de zboruri utilizând avioane A380.

Luna aceasta, sunt programate aproape 4.000 de zboruri utilizând avioane A380 şi aproximativ 6.000 de zboruri programate pentru luna ianuarie 2023, potrivit Cirum. Compania aeriană Singapore Airlines Ltd., care în timpul pandemiei a transformat un avion A380 într-un restaurant, a decis că zborurile cu astfel de avioane vor reveni la nivel normal până la finele acestui an.

John Grant, analist şef la firma de analiză a datelor OAG, este de părere că valoarea oferită companiilor aeriene de aparatele A380 ar putea să se prelungească şi dincolo de creşterea actuală. Unul dintre motive este şi acela că există un număr redus de operatori care utilizează acest avion sau nu au o alternativă imediată.

"Cred că are un viitor pentru anumiţi transportatori. Companiile aeriene pot să spere că peste 18 luni preţul petrolului va fi mai mic, iar A380 va fi un avion ideal", a spus Grant.

Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri şi un un preţ de catalog de 436 milioane de dolari, Airbus A380 a fost lansat în 2007 însă viitorul său a fost afectat de decizia principalului client, compania Emirates, care şi-a redus comenzile, de la 162 iniţial până la 123 de aparate. Producţia de avioane A380 s-a încheiat după ce au fost construite 272 de aparate, comparativ cu peste 1.000 de exemplare cum se prognoza la un anumit moment.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472804.35RON
1 ETH = 15785.41RON
1 LTC = 432.11RON
1 XRP = 6.94RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel