Publicitate
Potrivit unui comunicat de presă al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), transmis joi Agerpres, operatorii de telecomunicaţii Orange, Vodafone şi RCS&RDS acopereau în proporţie de peste 98% serviciile de voce mobilă la nivel naţional, în 2020, în timp ce Telekom Mobile înregistra o pondere de 97,25%, sub obligaţiile de acoperire asumate prin acordarea licenţelor.
ATENȚIE PENSIONARI! NU vă bucurați! Decizia CCR este o VICTORIE pe JUMĂTATE
"Conform măsurătorilor din teren, Orange România acoperea cu servicii de voce mobilă un procent de 98,27% din totalul populaţiei, Vodafone Romania - 98,16%, RCS&RDS - 98,02%, iar Telekom România Mobile Communications - 97,25%. Situaţia comparativă a măsurătorilor reflectă faptul că toţi operatorii şi-au îmbunătăţit gradul de acoperire, doar unul dintre ei neîndeplinind pragul de 98% stabilit prin licenţele de utilizare a spectrului de frecvenţe radio. Astfel, Telekom Mobile a fost sancţionat cu amendă în valoare de 700.000 de lei. Impunerea obligaţiilor de acoperire în cadrul licenţelor pe care le acordăm operatorilor şi care permit furnizarea de servicii de comunicaţii electronice reprezintă o pârghie legală prin care Autoritatea poate stimula creşterea gradului de acoperire cu servicii de comunicaţii electronice", a afirmat Cristin Popa, director executiv în ANCOM.
Potrivit arbitrului telecom, în cadrul acestei campanii a fost măsurată acoperirea cu semnal în 13.398 localităţi cu mai mult de zece locuitori, fiind totodată măsuraţi aproape 250.000 de km pe drumurile naţionale, judeţene, orăşeneşti şi comunale.
Din totalul de 20.121.587 de locuitori, conform recensământului populaţiei şi al locuinţelor, au fost măsurate zonele locuite de 20.117.553 de persoane. Acoperirea cu servicii de voce a fost calculată ca raportul dintre suma populaţiei acoperite şi suma populaţiei măsurate.
Conform licenţelor de utilizare a spectrului radio deţinute, Orange, Vodafone şi Telekom Mobile au avut obligaţia de a acoperi cu servicii de voce zonele locuite de cel puţin 98% din populaţia României prin intermediul reţelei proprii de acces radio, până la data de 5 aprilie 2017, iar RCS&RDS până la data de 5 aprilie 2019.
ANCOM a dezvoltat platforma aisemnal.ro, ce a fost actualizată în anul 2020 prin adăugarea unor noi funcţionalităţi. Astfel, utilizatorii aisemnal.ro pot vedea evoluţia gradului de acoperire cu semnal de voce mobilă în 2020, comparativ cu anul 2019, având totodată posibilitatea de a consulta acoperirea cumulată cu servicii de comunicaţii mobile la nivel naţional. Harta cuprinde şi localităţile în care este posibil ca utilizatorii să intre în roaming involuntar, fiind identificate şi reprezentate 298.674 de puncte cu potenţial risc de intrare în roaming involuntar din localităţile aflate la o distanţă de cel mult 15 km de graniţele ţării.
Harta naţională de acoperire cu servicii de voce mobilă - www.aisemnal.ro este platforma informatică cu ajutorul căreia utilizatorii pot afla exact care este gradul de acoperire, dar şi nivelul de semnal 2G, 3G şi 4G pentru fiecare dintre operatorii mobili activi pe piaţa din România. De la lansarea hărţii aisemnal.ro din luna octombrie 2019 şi până în prezent, site-ul a avut peste 1,73 milioane de accesări.
ANCOM a finalizat recent ce-a de-a treia campanie de verificare a acoperirii cu semnal de voce mobilă pe teritoriul României, în urma căreia un singur operator de servicii de telefonie mobilă a fost sancţionat pentru neîndeplinirea obligaţiilor de acoperire de 98% din populaţia României.
Campania de măsurare a acoperirii naţionale cu servicii de voce mobilă s-a desfăşurat în perioada august - decembrie 2020, acoperirea cu semnal a localităţilor fiind măsurată prin parcurgerea drumurilor accesibile, a bulevardelor şi străzilor principale şi secundare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.