Publicitate
De luni de zile, directorul general al Ford, Jim Farley, afirmă că forţa de muncă a companiei este prea numeroasă şi nu sunt suficienţi angajaţi cu abilităţile cerute de trecerea spre vehiculele electrice şi serviciile digitale.
"Eliminăm anumite operaţiuni, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în cadrul companiei. Veţi afla mai multe detalii de la şefii departamentelor voastre în cursul acestei săptămâni", au scris într-un mail comun către angajaţi Farley şi preşedintele companiei, Bill Ford.
Luni, acţiunile Ford înregistrau un declin de 4,8% la Bursa de la New York. Anul acesta, marja de profit înainte de impozitare a Tesla a depăşit-o pe cea a Ford, iar Farley a explicat că este necesară reducerea costurilor.
Creşterea preţurilor pentru baterii, materii prime şi transport pune presiuni suplimentare asupra Ford şi a altor producători auto. Totuşi, Ford şi-a menţinut previziunile privind realizarea unui profit în 2022.
În martie, producătorul auto american a anunţat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc.
Ford a anunţat că va forma două afaceri auto "distincte", una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, şi alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro. De asemenea, Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari, faţă de un nivel de 30 de miliarde de dolari anunţat anterior.
Ca parte a planului de a majora capacitatea, Ford va folosi pentru vehiculele electrice baterii litiu-fosfat de fier, furnizate de CATL (producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice). De asemenea, Ford lucrează şi cu firmele sud-coreene LG Energy Solution şi SK Innovation.
Citește și Compania Ford, condamnată să plătească 1,7 miliarde de dolari
Constructorul auto american Ford a fost obligat să plătească daune de 1,7 miliarde de dolari pentru un defect de fabricație la unul dintre modelele sale. Acest lucru a dus la moartea unui cuplu în Georgia în 2014, potrivit presei americane.
Deși nu este ceva neobișnuit să vedem despăgubiri de peste 1 milion de dolari în cazurile accidentelor de mașină, suma stabilită în acest caz este una dintre cele mai mari acordate vreodată. După verdictul, pronunțat vineri de un juriu din comitatul Gwinnett și relatat de mai multe instituții de media americane, Ford a declarat duminică pentru Wall Street Journal că intenționează să facă apel la această decizie, despre care compania a spus că este "nesusținută de dovezi".
Contactat de AFP, Ford nu a răspuns imediat. Camioneta F-250 Super Duty a lui Melvin și Voncile Hill s-a răsturnat după ce a făcut pană de cauciuc în timp ce rula pe o șosea în apropiere de Americus, Georgia. Acoperișul autovehiculului răsturnat a cedat, strivind cuplul din habitaclu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.