Compania chineză Geely vrea să deschisă o fabrică în Europa, dar nu știe unde

Mara Ivan |
Data publicării:
Model Livan 7 / FOTO: Freepik
Model Livan 7 / FOTO: Freepik

Geely este al doilea cel mai mare constructor auto din China.

Constructorul auto chinez Geely analizează mai multe locații din Europa pentru o potențială uzină de producție, însă nu a luat încă o decizie definitivă. Potrivit unor directori ai companiei, prezenți la Salonul Auto de la Frankfurt, discuțiile sunt în curs, dar nu s-a ajuns încă la un consens. Geely, al doilea mare constructor auto din China, dorește să își extindă prezența pe piața europeană, mai ales în contextul cererii crescute pentru vehicule electrice.

„Nu am ajuns încă la un nivel de 100%,” a declarat Li Chuanhai, vicepreședinte la Geely Auto Group, referindu-se la posibilitatea construirii unei uzine în Europa. Grupul chinez Geely, care deține deja mărci europene precum Volvo și are participații în companii de renume precum Mercedes-Benz și Aston Martin, explorează toate opțiunile înainte de a face un pas concret.

Discuții în Polonia pentru o uzină comună

Una dintre cele mai avansate discuții ale Geely se desfășoară în Polonia, unde constructorul chinez negociază cu autoritățile pentru construirea unei uzine care va produce automobile electrice. Deși aceste discuții sunt într-un stadiu activ, anumiți oficiali polonezi au declarat pentru Reuters că nu consideră Geely un partener ideal pentru acest proiect.

Li Chuanhai a precizat că există „mai multe posibilități” pe masa negocierilor, dar nu a oferit detalii suplimentare. De asemenea, Nicolas Appelgren, directorul pentru Europa al mărcii Lynk & Co, o altă marcă din portofoliul Geely, a confirmat că grupul chinez explorează mai multe locații pentru o uzină europeană, însă încă nu există un calendar clar pentru finalizarea acestui proces.

Expansiunea Lynk & Co în Europa

Marca Lynk & Co, cunoscută în Europa pentru vânzarea de vehicule hibride, își continuă expansiunea pe piața europeană. În luna următoare, compania va lansa un nou model electric în Italia, iar următorul automobil electric al mărcii va fi, cel mai probabil, produs în Europa. Cu toate acestea, conform lui Appelgren, nu există încă o dată exactă sau o locație finală pentru această producție.

Planurile Geely și ale mărcii Lynk & Co reflectă o tendință mai amplă a producătorilor auto chinezi de a investi în Europa. Constructori precum Chery și Great Wall Motor și-au manifestat, de asemenea, intenția de a construi uzine în regiune, în contextul cererii crescânde pentru automobile electrice. Aceste mișcări strategice vin într-un moment în care piața europeană a automobilelor electrice devine tot mai competitivă, iar Comisia Europeană intenționează să introducă tarife mai ridicate pentru importurile de vehicule din China.

Creșterea barierelor comerciale în Europa

Pe fondul acestor intenții de expansiune, producătorii auto chinezi, inclusiv Geely, se confruntă cu o serie de provocări în Europa. Comisia Europeană analizează introducerea unor bariere comerciale mai stricte pentru importurile de vehicule electrice din China, care ar putea include tarife de până la 35,3%. Aceste măsuri fac parte dintr-un efort mai amplu de a proteja industria auto europeană și de a încuraja producția locală de vehicule electrice.

În ciuda acestor obstacole, Geely și alte companii chineze continuă să exploreze modalități de a-și consolida prezența pe piața europeană. Grupul Geely, care deține participații semnificative în companii auto de renume și colaborează cu parteneri europeni prin intermediul unor joint ventures, cum ar fi cel cu Renault, rămâne unul dintre cei mai puternici actori din industria auto globală.

În concluzie, deși nu s-a luat încă o decizie finală cu privire la construcția unei uzine Geely în Europa, grupul chinez explorează activ oportunități pe continent. În contextul creșterii cererii pentru vehicule electrice și al barierelor comerciale impuse de Uniunea Europeană, Geely va trebui să facă față unor provocări semnificative în procesul de expansiune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9738
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.9743
USD
Azi 4.4662
Diferența -0.0075
Zi precendentă 4.4737
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 18-09-2024
EUR flag1 EUR = 4.9738 RON
USD flag1 USD = 4.4662 RON
GBP flag1 GBP = 5.9047 RON
CHF flag1 CHF = 5.2921 RON
AUD flag1 AUD = 3.0209 RON
DKK flag1 DKK = 0.6665 RON
CAD flag1 CAD = 3.2875 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0318 RON
NOK flag1 NOK = 0.4217 RON
SEK flag1 SEK = 0.4396 RON
XAU flag1 XAU = 369.6415 RON
Monede Crypto
1 BTC = 268984.44RON
1 ETH = 10466.58RON
1 LTC = 284.01RON
1 XRP = 2.62RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.61%
12 luni: 5.65%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17507.85-0.14%
BET-BK3283.79-0.06%
BET-EF935.77-0.15%
BET-FI61082.720.27%
BET-NG1229.870.17%
BET-TR38575.01-0.14%
BET-TRN37497.53-0.14%
BET-XT1503.76-0.09%
BET-XT-TR3257.04-0.09%
BET-XT-TRN3172.79-0.09%
BETAeRO971.570.07%
BETPlus2591.74-0.15%
RTL38779.81-0.15%

Opinii

Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Prof. Mircea Coșea

”Tichia de mărgăritar” ca mod de guvernare

Este o foarte cunoscută și înțeleaptă zicală...

Adrian Negrescu / Grafică : DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy - smt4.5.3
pixel