Procesul a fost intentat de Justin Gutmann, un specialist în domeniul vânzărilor, în numele a aproximativ 24 de milioane de utilizatori de iPhone din Marea Britanie, conform Reuters.
Gutmann solicită de la Apple, în numele lor, despăgubiri de până la 1,6 miliarde de lire sterline (1,9 miliarde de dolari) plus dobânzi, intervalul mediu al cererii fiind de 853 de milioane de lire.
Avocații săi au susținut că Apple a ascuns problemele legate de bateriile anumitor modele de telefoane prin "accelerarea" acestora cu actualizări de software și a instalat un instrument de gestionare a energiei care a limitat performanța.
Cu toate acestea, Apple a declarat că acuzația este "nefondată" și a negat că bateriile din unele iPhone-uri ar fi fost defecte, cu excepția unui număr mic de modele iPhone 6s pentru care a oferit înlocuirea gratuită a bateriei.
Compania a încercat să obțină respingerea procesului, dar Tribunalul de Apel pentru Concurență (CAT) a declarat că dosarul lui Gutmann poate continua, într-o decizie anunțată miercuri.
Cu toate acestea, tribunalul a declarat că a existat "o lipsă de claritate și specificitate" în cazul lui Gutmann, care trebuie rezolvată înainte de orice proces.
Într-o declarație, Gutmann a declarat că hotărârea a fost "un pas important către justiția pentru consumatori".
Un purtător de cuvânt al Apple a făcut referire la o declarație anterioară, care spunea: "Nu am făcut niciodată - și nu am face niciodată - nimic pentru a scurta în mod intenționat durata de viață a vreunui produs Apple sau pentru a degrada experiența de utilizare pentru a determina actualizările clienților".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.