În mai, operatorul britanic de telefonie mobilă Vodafone a acceptat să plătească 21,8 miliarde de dolari pentru a cumpăra o parte din activele Liberty Global din Europa. Tranzacţia ar urma să facă din Vodafone cel mai mare furnizor de servicii broadband, cablu şi telefonie mobilă din Europa cu 54 de milioane de consumatori şi o acoperire de 110 milioane case şi companii.
"Este important ca toţi consumatorii din UE să aibă acces la servicii de telefonie şi TV accesibile şi de bună calitate. Investigaţia noastră amănunţită îşi propune să asigure că preluarea de către Vodafone a operaţiunilor Liberty Global din Cehia, Germania, Ungaria şi România nu va duce la preţuri mai mari, mai puţine alegeri şi inovaţie redusă pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii şi TV", a declarat comisarul european pentru competiţie, Margrethe Vestager.
În Cehia, Ungaria şi România, Vodafone este activ în principal ca operator de telefonie mobilă în timp ce Liberty Global oferă servicii de telecomunicaţii fixe. În Germania, Vodafone şi Liberty Global operează reţele de cablu coaxial, reţele care acoperă diferite zone şi regiuni. În plus, Vodafone este activ şi în zonele unde Liberty Global oferă servicii de cablu via reţeaua DSL a rivalului Deutsche Telekom.
Comisia precizează că investigaţia sa iniţială a identificat posibile îngrijorări legate de pieţele de servicii de telecomunicaţii din Cehia şi Germania. În schimb, la acest moment, Comisia nu a identificat îngrijorări cu privire la efectele asupra competiţiei în legătură cu această tranzacţie pentru pieţele din Ungaria şi România.
Executivul comunitar are la dispoziţie 90 de zile lucrătoare, până la data de 2 mai 2019, pentru a lua o decizie. Demararea unei investigaţii amănunţite nu influenţează rezultatul investigaţiei, subliniază Comisia.
În România, achiziţia operaţiunilor Liberty Global de către Vodafone va crea o companie cu o cotă totală de piaţă de 25% după veniturile totale. Vodafone România este al doilea cel mai mare furnizor de servicii de telefonie mobilă, iar UPC România operează a doua cea mai mare reţea de cablu din România, cu o acoperire de 3,1 milioane de gospodării (41% din numărul total). Compania creată în urma achiziţiei va putea oferi servicii TV interactive, de internet în bandă largă şi de telefonie fixă, precum şi servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienţi mobili ai Vodafone România şi pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.