Comisia Europeană a solicitat miercuri informații de la YouTube, Snapchat și TikTok cu privire la parametrii utilizați de algoritmii lor pentru a recomanda conținut utilizatorilor și la rolul acestora în amplificarea unor riscuri sistemice, inclusiv cele legate de procesul electoral, sănătatea mentală și protecția minorilor.
Solicitările, formulate în temeiul Digital Services Act (DSA), „se referă, de asemenea, la măsurile luate de platforme pentru a atenua influența potențială a sistemelor lor de recomandare asupra răspândirii de conținut ilegal, cum ar fi promovarea drogurilor și a discursului instigator la ură”, a declarat Comisia Europeană într-o declarație.
Comisia a precizat că a solicitat informații suplimentare de la TikTok cu privire la măsurile adoptate de companie pentru a împiedica unii utilizatori rău intenționați să manipuleze aplicația și pentru a reduce riscurile legate de alegeri și de discursul civic.
Firmele de tehnologie trebuie să furnizeze informațiile solicitate până la 15 noiembrie, a declarat UE, după care Comisia va decide cu privire la pașii următori, care ar putea include amenzi.
UE a deschis anterior proceduri de neconformitate în temeiul DSA, care solicită companiilor Big Tech să facă mai mult pentru a aborda conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor, în legătură cu recomandările oferite de Facebook și Instagram Meta, AliExpress și TikTok.
Ce este DMA și cum vizează Big Tech
Legea Pieței Digitale (DMA) a intrat în vigoare în 2022 cu scopul de a reduce puterea Big Tech și de a asigura condiții de concurență echitabile pentru rivalii mai mici ale acestor companii.
Comisia Europeană, care acționează în calitate de organism de supraveghere a concurenței în UE, a acuzat Meta în iulie că nu a respectat DMA în noul său sistem de publicitate cu plată. De asemenea, Comisia a demarat trei investigații asemănătoare în cazul Apple și una în cazul Google.
Companiile de tehnologie trebuie să ia mai multe măsuri pentru a combate conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor, în conformitate cu Actul privind serviciile digitale (DSA) al UE, care a intrat în vigoare anul trecut.
Facebook și Instagram sunt investigate pentru posibile încălcări ale normelor UE privind conținutul online referitor la siguranța copiilor, care ar putea conduce la amenzi mari, a declarat Comisia în luna mai.
Google scapă de o amendă uriașă
La 18 septembrie, Google a câștigat contestația împotriva unei amenzi antitrust de 1,49 miliarde de euro aplicată în urmă cu cinci ani pentru împiedicarea rivalilor în domeniul publicității în căutările online.
Cu o săptămână înainte, la 10 septembrie, Google a pierdut contestația împotriva unei amenzi de 2,42 miliarde de euro aplicată de autoritățile de reglementare antitrust ale UE în urmă cu șapte ani pentru utilizarea propriului său serviciu de comparare a prețurilor pentru a obține un avantaj neloial față de rivalii europeni mai mici.
În martie, Bruxelles-ul a amendat Apple cu 1,84 miliarde de euro pentru că a împiedicat concurența din partea rivalilor din domeniul platformelor de streaming muzical prin restricționarea App Store-ului său.
De asemenea, în iunie, Comisia Europeană a acuzat Microsoft că a vândut la pachet, în mod ilegal, aplicația sa de chat Teams cu produsul său Office. De asemenea, Comisia investighează practicile Microsoft în materie de software de securitate, conform unui document consultat de Reuters în februarie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.