Pe lângă Ucraina, probabil că cea mai afectată este Turcia de măsurile companiilor de asigurări care nu mai vor să riște pierderi pentru nave care aproape sigur pot fi distruse ori de minele care plutesc în derivă, fie de atacurile navelor militare.
Astfel că Turcia trece la măsuri radicale și toate navele comerciale ale acestei țări care se îndreaptă spre porturile maritime din Rusia și Ucraina vor primi garanții de asigurare din partea Ministerului Transporturilor în cazul riscurilor care pot apărea din cauza războiului declanșat de Rusia împotriva Ucrainei.
Centrul special de gestionare a riscurilor va emite asigurări, a scris ziarul Yeni Safak, relatează agenția TASS din Rusia .
Potrivit publicației, garanțiile de asigurare se aplică și pentru aeronavele care zboară spre ambele țări.
"În conformitate cu legea privind asigurările, navele civile și aeronavele care efectuează zboruri către Ucraina și Federația Rusă, precum și pasagerii și echipajele, mărfurile și vehiculele în sine vor primi garanții de asigurare", scrie ziarul.
Publicația notează că Ministerul Transporturilor din Turcia a trimis o scrisoare tuturor structurilor relevante și organizațiilor private, în care se precizează că reprezentanții sectorului naval pot contacta centrul de gestionare a riscurilor pentru garanții de asigurare.
Citește și: Explozie a asigurărilor navelor care ajung în Marea Neagră
Costul asigurării navelor comerciale care navighează spre porturile din Marea Neagră a scăpat de sub control, devenind un obstacol uriaș în calea transportului de mărfuri rusești din regiune.
Asigurătorii percep până la 10% din valoarea corpului unei nave - practic valoarea navei ca activ - pentru ceea ce se numește primă suplimentară pentru risc de război, potrivit a patru persoane implicate pe piață. Unii cotizează pur și simplu pentru a acoperi prețuri despre care știu că vor fi refuzate. Înainte de război, costurile erau aproape zero.
Înseamnă că asigurarea depășește acum, probabil, costul de închiriere a navei în sine. Un petrolier de 50 de milioane de dolari, cu o vechime de cinci ani, care transportă o încărcătură rusească standard de 1 milion de barili, ar avea nevoie de 5 milioane de dolari doar pentru primele de asigurare - aproximativ 1,5 milioane de dolari peste costul de închiriere a transportatorului.
Principala preocupare a asigurătorilor este avarierea navelor, fie în urma unor atacuri cu rachete sau prin coliziunea cu posibile mine. Când a izbucnit războiul, cel puțin cinci nave au fost aruncate în aer. O lună mai târziu, o mină a fost descoperită în jurul strâmtorii Bosfor din Turcia, un coridor maritim vital pentru orice portavion care intră sau iese din Marea Neagră. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.