Comerțul online în Uniunea Europeană și-a menținut trendul ascendent în 2024, potrivit datelor publicate de Eurostat. Potrivit sursei citate, 77% dintre utilizatorii de internet din UE au achiziționat sau comandat bunuri și servicii pentru uz personal prin intermediul platformelor online, înregistrând o creștere de 59% față de 2014.
Cele mai ridicate procente ale utilizatorilor de internet care au efectuat cumpărături online au fost raportate în Irlanda (96%), Olanda (94%) și Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cea mai scăzută rată, de doar 57%, urmată de Italia și România, fiecare cu un procent de 60%.
Chiar și așa, România a înregistrat cea mai mare creștere din UE în ultimul deceniu, de la 17% în 2014 la 60% în 2024.
Ce au cumpărat europenii
Printre cele mai frecvent achiziționate produse în mediul online în 2024 s-au numărat articolele vestimentare, încălțămintea și accesoriile, serviciile de catering și fast-food, precum și produsele cosmetice și de îngrijire personală.
În plus, cifra de afaceri a comerțului electronic în Europa este estimată să atingă 958 miliarde de euro în 2024, o creștere de 8% față de 2023. Această evoluție este influențată de creșterea încrederii consumatorilor și de concurența intensificată din partea platformelor low-cost, precum Temu.
În septembrie 2024, vânzările cu amănuntul din zona euro au crescut cu 0,5%, depășind așteptările și sugerând o posibilă creștere a consumului privat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.