Comercianții chinezi au protestat în fața unui sediu Temu. Nu pot achita amenzile uriașe

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Aplicația Temu / sursa foto: Flickr.com / @Focal Foto
Aplicația Temu / sursa foto: Flickr.com / @Focal Foto

Site-ul de retail online Temu s-a confruntat cu întrebări dificile cu privire la practicile sale comerciale, acum aceste probleme se resfrâng pe comercianții chinezi independenți.

Publicitate

Sute dintre aceștia comercianții Temu, care vând și pe rivalul gigantului de retail, Amazon, au organizat o demonstrație săptămâna aceasta în fața unui birou afiliat cu Temu în orașul Guangzhou din sudul Chinei, relatează CNN.

Aceștia protestau împotriva a ceea ce ei au numit amenzi "nedrepte" aplicate de companie sau reținerea plăților pentru bunurile deja vândute, printre alte plângeri.

Protestul evidențiază multitudinea de provocări cu care se confruntă Temu, deținută de gigantul chinez de comerț electronic PDD, pe măsură ce continuă o expansiune globală ambițioasă și costisitoare. Platforma a intrat pe o nouă piață luna trecută, cea din Thailanda.

Temu este cunoscută pentru oferta sa de mărfuri la prețuri reduse de la vânzători independenți. Peste 100.000 dintre aceștia sunt stabiliți în China, potrivit Marketplace Pulse, o firmă de cercetare.

 

Protestatarii au intrat în birouri

Potrivit înregistrărilor video făcute luni de un protestatar, manifestanții s-au adunat pentru a scanda sloganuri prin care își cer banii. Zeci dintre ei au reușit să intre în birou.

Protestatarii se plâng că aceste amenzi, percepute de Temu pentru servicii necorespunzătoare pentru clienți sunt "disproporționat de mari". Patru vânzători intervievați de CNN au declarat că amenzile variau de la una la cinci ori prețul angro al produsului.

Unul dintre aceștia, care vinde articole de uz casnic, a afirmat în plus că platforma ar fi înghețat, de asemenea, aproximativ două milioane de yuani (276.000 de dolari) în vânzări finalizate pe care dorea să le retragă pentru a plăti salariile și alte facturi a afacerii sale. Comercianta a declarat că Temu a informat-o că produsele sale au "încălcat regulile", dar că nu a înțeles ce a mers prost.

"Sunt foarte disperată acum. Cred că sunt pe cale să-mi pierd afacerea. Chiar regret că m-am alăturat platformei", a declarat ea într-un interviu.

 

Creștere spectaculoasă la nivel global

Cu sloganul "cumpără ca un miliardar", retailerul chinez Temu s-a făcut rapid cunoscută la nivel global cu produse precum costume de baie de 6,50 dolari și aparate cosmetice de 90 de cenți.

Anul trecut aplicația Temu a fost a opta cea mai descărcată aplicație la nivel global și numărul unu în SUA. În ultimul an, aplicația s-a extins agresiv în America Latină, Orientul Mijlociu și Asia de Sud-Est.

Abe Yousef, senior insights analyst la Sensor Tower, a declarat pentru CNN că, pe termen scurt, Temu este probabil să fie mai preocupată de marketingul său către consumatori decât de profitul pe care îl face, o strategie care a funcționat bine de asemenea pentru Amazon și Wayfair.

Pentru a atrage cumpărătorii, compania oferă transport gratuit și retururi gratuite în termen de 90 de zile și ajustări de preț în termen de 30 de zile. Shein are oferte foarte asemăntoare.

Goldman Sachs a declarat în iunie că se așteaptă ca Temu să genereze 45 de miliarde de dolari în valoare brută a mărfurilor, valoarea totală a bunurilor vândute pe această platformă, în 2024, sunt în creștere de la 18 miliarde de dolari anul trecut și aproximativ 300 de milioane de dolari în 2022.

Ivy Yang, analist tehnologic din China și fondator al firmei de consultanță Wavelet Strategy, a declarat că expansiunea puternică a Temu a creat un "dezechilibru" al stimulentelor. Consumatorii doresc bunuri mai calitative și mai ieftine într-un ritm mai alert, a spus ea, în timp ce vânzătorii doresc să vândă mai mult cu profituri mai mari și Temu dorește să obțină venituri recurente pentru a-și justifica investițiile masive în marketing.

 

Reprezentanții Temu au solicitat redacției DCBusiness punctul de vedere al companiei.

Răspunsul Temu 

”Recent, un grup de comercianți s-a adunat în fața unei filiale logistice Temu din Guangzhou. Acest grup includea aproximativ o duzină de vânzători, dintre care majoritatea sunt vânzători de îmbrăcăminte care operează și pe platforma Shein. Aceștia erau nemulțumiți de modul în care Temu a gestionat problemele post-vânzare, legate de calitatea și conformitatea produselor lor, cerând o sumă în valoare de câteva milioane de yuani. Acești comercianți au refuzat să soluționeze litigiile prin căile normale de arbitraj și juridice prevăzute în acordurile cu vânzătorii. Situația este stabilă, iar compania colaborează activ cu comercianții pentru a găsi o soluție.
 
Politicile platformei Temu sunt concepute pentru a promova o piață echitabilă și prosperă pentru toate părțile. Acordăm prioritate transparenței și comunicăm în mod clar regulile și sancțiunile noastre. Aceste reguli asigură niveluri ridicate de conformitate a produselor, servicii pentru clienți și respectarea reglementărilor.
 
Majoritatea comercianților noștri se bucură de succes în conformitate cu aceste orientări, beneficiind de vânzări crescute și de feedback pozitiv din partea clienților. Deși sancțiunile sunt necesare pentru a menține o piață de înaltă calitate, ne angajăm să aplicăm și să soluționăm litigiile în mod corect. Recunoaștem că unii comercianți pot întâmpina dificultăți și ne străduim în permanență să îi ajutăm să își îmbunătățească calitatea produselor.
 
Obiectivul nostru general este de a crea o piață echitabilă și fiabilă, care să sprijine succesul comercianților care respectă normele, protejând în același timp consumatorii.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9748
USD
Azi 4.786
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.786
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.7860 RON
GBP flag1 GBP = 6.0002 RON
CHF flag1 CHF = 5.3158 RON
AUD flag1 AUD = 2.9837 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3250 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4199 RON
SEK flag1 SEK = 0.4324 RON
XAU flag1 XAU = 402.6698 RON
Monede Crypto
1 BTC = 468478.85RON
1 ETH = 16393.92RON
1 LTC = 509.66RON
1 XRP = 10.73RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel