La conferinţa de presă care a avut loc înaintea alimentării, Chris Dinsdale, directorul general al aeroportului din Budapesta, a subliniat că este important ca transporturile aeriene să devină sustenabile, iar aeroporturile, companiile aeriene şi partenerii trebuie să coopereze în acest sens, scrie MTI.
Dinsdale a adăugat că Budapest Airport analizează procesul de alimentare cu combustibil sustenabil pentru aviaţie, astfel încât să se pregătească pentru deservirea companiilor aeriene cu o cantitate semnificativă şi din acest combustibil inovator.
În cadrul conferinţei de presă, Csaba Zsótér, directorul general al diviziei de combustibili din cadrul grupului Mol, a declarat că obiectivul strategic al companiei este acela de a demara economia circulară în regiune, în acest sens fiind de ajutor şi combustibilul sustenabil pentru aviaţie.
Directorul general al Mol a subliniat că sunt testate în mod constant noi tehnologii, fiind dezvoltate şi produsele, astfel încât să fie consolidată securitatea aprovizionării regiunii cu combustibili cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi să fie accelerată tranziţia verde.
Reprezentantul Mol a amintit că până acum, un pas mai semnificativ în direcţia ecologiei a fost făcut în principal în privinţa carburanţilor utilizaţi în transportul rutier. Începând din 2021, la uzinele Dunai Finomító, uleiurile vegetale, uleiul alimentar uzat şi uleiul de origine animală sunt procesate împreună cu componente fosile pentru a produce motorină mai sustenabilă, a explicat acesta. Acum, compania a cumpărat 25 de tone de kerosen cu un conţinut de 37% combustibil sustenabil pentru aviaţie şi se speră ca acest produs să fie unul căutat în rândul clienţilor.
Yvonne Moynihan, directorul Wizz Air responsabil pentru sustenabilitate, a declarat că în comparaţie cu concurenţii săi, compania pe care o reprezintă operează cu cele mai scăzute emisii de dioxid de carbon per kilometru per pasager şi se străduieşte în mod continuu să reducă şi mai mult emisiile.
Testarea combustibilului sustenabil pentru aviaţie demonstrează că una dintre cele mai eficiente modalităţi de a aborda provocările schimbărilor climatice este cooperarea în cadrul industriei, a mai adăugat aceasta. Compania aeriană are ca obiectiv ca până în 2030 să reducă emisiile de dioxid de carbon cu încă 25%.
Potrivit declaraţiei comune a părţilor implicate, combustibilul de nouă generaţie care este testat acum este fabricat din deşeuri regenerabile şi materii prime reziduale, fiind produs într-un mod sustenabil. Combustibilul Neste este compatibil cu motoarele aeronavelor şi cu infrastructura aeroportuară existentă, aşadar nu este nevoie de efectuarea unor investiţii pentru a putea fi utilizat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.