În expunerea de motive, inițiatorii proiectului arată că, la nivel local, proiectarea și realizarea pistelor de biciclete și trotinete se împiedică de tot felul de obstacole administrative, precum obținerea avizelor necesare dacă lucrările sunt finanțate cu bani europeni. Și nu este decât un exemplu.
Prin urmare, pentru înlesnirea procedurilor administrative, art. 53 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 va fi următorul: ”Autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu informarea poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, iau măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului”.
De asemenea, ”la proiectarea şi realizarea trotuarelor şi a pistelor pentru biciclete se vor respecta reglementările tehnice cuprinse în “STAS 10144/2-91 Străzi. Trotuare, alei de pietoni şi piste de ciclişti. Prescripţii de proiectare. Amenajările rutiere prevăzute vor fi semnalizate corespunzător, îndeosebi în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente.”
Citește și Interzis pentru trotinetele electrice. Noile reguli de circulație
Conform STAS 10144/1-90 – Amplasarea pistei de ciclişti se face pe o singura parte a străzii, între partea carosabilă și trotuar, fiind separată de partea carosabilă printr-un spaţiu de min. 2,00 m, când pista de ciclişti are lățimea de 2.00 m și min. 1,50 m când pista are lățime de 1.00 m.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.