Documentul, aflat în dezbatere publică, introduce obligativitatea pentru șoferi de a folosi faza scurtă inclusiv pe drumurile naționale, nu doar pe cele europene.
Mai exact, aceste lumini de întâlnire sau faza scurtă, cum sunt ele cunoscute, vor trebui aprinse și atunci când se circulă în timpul zilei pe drumurile naționale, scopul fiind acela de a reduce numărul accidentelor.
De precizat că respectiva prevedere se regăsește și în Codul rutier în vigoare, dar numai pentru șoferii care circulă pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene, nu și pe drumuri naționale. Obligația este valabilă și în cazul persoanelor care conduc tractoare agricole sau forestiere.
Citește și Cod rutier modificat. Reguli pentru permisele suspendate
Pentru a intra în vigoare, propunerea legislativă trebuie să fie adoptată în Parlament și publicată în Monitorul Oficial. După cum notează, în context, avocatnet, în România, unele drumuri pot fi încadrate în două categorii, fiind, pe de o parte, drumuri naționale și, pe de alta, drumuri europene. De exemplu, drumul național 1 (DN 1 -- București - Ploiești - Brașov - Cluj-Napoca - Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 -- Brest, Franța - Irkeshtam, Kîrghîzstan).
Datele statistice europene arată că România se află pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere, înregistrând anual aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente, media europeană fiind la jumătate (49 de cazuri).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.