Coca-Cola își reorganizează prezența în Germania, unde va închide cinci locații de producție și logistică din Germania, potrivit agenției DPA, care citează un comunicat al Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), compania responsabilă de îmbutelierea și distribuția produselor Coca-Cola în Europa. O decizie care duce la pierderea a aproximativ 500 de locuri de muncă.
La Köln, unde Coca-Cola operează o uitate de producție și logistică, activitatea va fi oprită din martie 2025. Pentru a justifica închiderea, CCEP invocă o restructurare a activităților sale din vestul Germaniei, unde are în prezent patru fabrici. Cea din Köln dispune de două linii de producție și nu prezintă vreo oportunitate de extindere sau creștere, spune compania. Vor fi închise, de asemenea, alte patru centre logistice, din Neumünster, Berlin, Bielefeld și Memmingen.
27 de locații în Germania
Un demers necesar pentru eficientizarea companiei și ”pentru adaptarea activităților la cerințele pieței, astfel încât să putem continua să fim competitivi în viitor”, a justificat decizia de închidere a respectivelor întreprinderi Tilmann Rothhammer, vicepreședinte la CCEP Germania. Cu 6.500 de angajați, Coca-Cola Europacific Partners este astăzi una dintre cele mai mari companii din sectorul băuturilor din Germania, cu 27 de locații, inclusiv 14 fabrici de producție.
Sindicatul din sectorul agroalimentar NGG, care a înregistrat 40 de locații închise și 5.000 de locuri de muncă pierdute în Germania din 2010, a deplâns aceste noi închideri. „Coca-Cola face mulți bani în întreaga lume” și „asta dă impresia că nu este o necesitate economică, ci o pură lăcomie de profit în detrimentul angajaților”, a regretat vicepreședintele Freddy Adjan.
Alstom își revizuiește planurile
Pe de altă parte, compania franceză Alstom face un pas important în consolidarea structurii sale regionale în Europa, la trei ani și jumătate de la achiziția Bombardier Transportation. Grupul a decis să combine regiunea Germania, Austria și Elveția (DACH) cu grupul țărilor nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda și Islanda), începând din ianuarie 2025. Alstom l-a numit pe Tim Dawidowsky în fruntea acestei noi regiuni și va avea sediul la Berlin.
Un proces de reorganizare care face însă și victime. Astfel, Alstom a anunțat că intenționează să închidă uzina de la Görlitz, care numără, în prezent 700 de angajați. Grupul francez caută, totuși, și un investitor în eventualitatea unei preluări a acestei întreprinderi, înființate în 1864. Indiferent ce se va întâmpla, nu va fi mai devreme de anul 2026.
Un contract uriaș
În același timp, Alstom a obținut cel mai mare contract german de până acum, cu o comandă de 4 miliarde de euro pentru a transforma rețeaua S-Bahn din Köln cu 90 de noi trenuri de navetiști. Comanda include un contract de service complet pe termen lung, care oferă producătorului francez de trenuri întreaga responsabilitate pentru întreținerea trenurilor pentru următorii 34 de ani, întreaga durată de viață a flotei.
„Noua generație de vehicule pentru S-Bahn din Köln va avea un impact decisiv asupra transportului public din regiune și asupra peisajului urban pentru deceniile viitoare”, a apreciat Müslüm Yakisan, președintele regiunii DACH la Alstom.
„Alstom va oferi trenuri confortabile și inovatoare, asigurând un nivel ridicat experiență și punând accent pe accesibilitate”, a adăugat el. Michael Vogel, managing director al go.Rheinland, a declarat că trenurile puse în funcțiune vor fi dezvoltate de la zero și adaptate la nevoile specifice ale Kölnului, „ ridicând astfel flota S-Bahn la un nou nivel”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.