Publicitate
Pentru moment, această competiție este dominată în mare măsură de China, care a profitat lipsa suficientă de atenția acordată acestei părți al lumii de producătorii americani. Astăzi, prioritățile Washingtonului s-au schimbat. Este prea târziu?
Cobalt: noul aur negru
Una dintre principalele aplicații ale cobaltului este fabricarea bateriilor reîncărcabile de toate tipurile. Cobaltul îmbunătățește performanța bateriilor din smartphone-uri, obiecte conectate și laptopuri și joacă un rol important în cazul vehiculelor electrice. Dar Worldwide Power Company anticipează că, pe fondul unei cereri fără acoperire de ofertă, piața va fi dominată de o penurie până în 2030, sau chiar 2025.
De exemplu, o mașină Tesla cu autonomie mare necesită aproximativ 10 kilograme de cobalt, de peste 400 de ori mai mult decât un telefon mobil. Producători precum Ford, încearcă să limiteze nevoia de cobalt nou extras, recurgând la reciclare și/sau reducând ponderea mineralului prețios în favoarea altor metale. O strategie care are limitele ei, deoarece nu este încă posibilă înlocuirea completă a acesteia.
China, conștientă de miză, a profitat de absența concurenților pentru a acapara o mare parte din producție în detrimentul Statelor Unite, prea ocupate să favorizeze vehiculele cu motoare cu combustie. SUA, care se concentrează acum pe vânzarea de vehicule electrice în cadrul noii sale politici de mediu, dorește să recâștige controlul asupra producției de cobalt. Dominația marelui rival chinez asupra acestui mineral ar putea duce la creșterea prețurilor și la eliminarea producției americane de vehicule electrice în favoarea producției proprii.
Citește și Prețurile la NICHEL au EXPLODAT până la 24.000 de dolari/tona. Explicații
Totul este o afacere
Potrivit New York Times, 15 din cele 19 mine producătoare de cobalt din Republica Democrată Congo sunt acum deținute de companii chinezești. Cele mai mari cinci companii chineze din Congo, deținute, parțial, de stat, au primit cel puțin 124 de miliarde de dolari în credite pentru operațiunile lor internaționale. Statele Unite au rămas în urmă. În timpul mandatului său, Donald Trump a eliminat standardele de mediu pentru producătorii de automobile, oferind Chinei și mai multă libertate de acțiune.
Venirea lui Joe Biden în funcție a însemnat noi ambiții de mediu pentru SUA. În prezent, noua administrație americană negociază intens cu Congresul pentru a aproba legea "Build Back Better", un program de cheltuieli de 1.750 de miliarde de dolari menit să asigure triumful Americii atât în fața schimbărilor climatice, cât și a concurenței chineze.
Potrivit China Africa Research Initiative, băncile chineze s-au angajat să acorde împrumuturi în valoare de peste 153 de miliarde de dolari guvernelor africane și întreprinderilor de stat între 2000 și 2019 pentru dezvoltarea infrastructurii. În schimb, China obține un număr mare de concesiuni miniere pe continent. Acordul era simplu: în schimbul construirii de drumuri sau spitale pentru suma de 6 miliarde de dolari, Congo a promis accesul la 10 milioane de tone de cupru și peste 600.000 de tone de cobalt.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.