La nivelul Uniunii Europene sunt 25 ţări în care aceste servicii sunt deja reglementate sau în curs de reglementare.
"A mai trecut încă o săptămână de promisiuni. Lucru care ne aduce şi mai aproape de vacanţa parlamentară şi în imposibilitatea de a adopta această ordonanţă. Perspectiva de a rămâne peste vară fără acces la aceste servicii de mobilitate urbană este deosebit de gravă atât pentru utilizatori dar mai ales pentru şoferii colaboratori. Pentru mulţi dintre ei prestarea acestor servicii este esenţială pentru completarea veniturilor familiilor", arată un comuniat al asociaţiei.
Aceasta solicită urgentarea procedurilor în condiţiile în care "toţi paşii de transparenţă decizională şi consultare publică au fost parcurşi şi nu există niciun temei pentru care adoptarea acestei ordonanţe să treneze".
Asociaţia arată că este necesară adoptarea acestei ordonanţe de urgenţă mai ales că la nivelul Parlamentului European un nou regulament dedicat economiei digitale, inclusiv platformelor de transport alternativ, a fost adoptat şi urmează să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
"Suntem la o lună de la intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei şi efectele acesteia asupra industriei de ridesharing se văd de la o zi la alta. Sunt, la nivel naţional peste 250 de şoferi colaboratori ai celor trei platforme sancţionaţi", precizează asociaţia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.