Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, promitea că vor fi daţi în folosinţă circa 100 de kilometri de autostradă în 2019.
Care sunt priorităție Guvernului în infrastructura rutieră
În primele 10 luni ale anului 2019, CNAIR a avut un buget consolidat de 3,5 miliarde de lei (circa 733 milioane de euro), cu 35% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2018. Cum în 2018 cheltuielile totale au fost de 3,8 miliarde de lei, la o rată de creştere de 35%, rezultă că totalul cheltuielilor pe anul 2019 va fi de 5,1 miliarde de lei, adică mai mult de 1 miliard de euro.
Lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva ce cuprinde sectorul de 22 de kilometri dintre localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara a fost dat în circulaţie în luna august a acestui an. Lotul 4 este parte integrantă a coridorului 4 Pan european (Rin- Dunăre). Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA a fost Asocierea Tehnostrade – Spedition UMB.
Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cu o lungime de 21 de kilometri, a fost dat în exploatare pe 23 decembrie, cu restricţii de viteză şi tonaj. Viteza maximă permisă este 80 km/oră iar tonajul nu poate depăşi 7,5 tone. CNAIR a refuzat în vară să deschidă circulaţia pe cei 21 de kilometri dintre Ilia şi Holdea pe motiv că lucrările făcute de constructorul spaniol prezintă „numeroase defecte, degradări în evoluţie şi nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort si siguranţă”.
Contractul a fost reziliat în august, cu toate că lucrările erau finalizate în proporţie de 97%, iar firma încasase 94% din valoarea contractului. De la reziliere au fost executate trei expertize şi au fost realizate lucrările recomandate, printre care cele de repoziţionarea a aparatelor de reazem la podul peste Mureş.
Potrivit datelor de pe site-ul CNAIR, valoarea contractului de proiectare şi execuţie a lotului 3 este de 580 de milioane de lei fără TVA, dintre care 492,9 milioane de lei fonduri de coeziune şi 86,9 milioane de lei de la Guvernul României. Construcţia lotului 3 al autostrăzii Lugoj - Deva ar fi trebuit să fie finalizată pe 27 mai 2016, conform datelor de pe site-ul CNAIR.
După deschiderea circulaţiei pe cei 21 km noi, reţeaua de autostrăzi din România măsoară 850 de kilometri.
CNAIR: Se lucrează la podul peste râul Mureş
Surse oficiale din CNAIR afirmă că mai sunt finalizaţi 12 kilometri la centura oraşului Bacău, parte a Autostrăzii Moldovei, dar nu sunt daţi în circulaţie. Centura Bacăului este un proiect demarat în martie 2019. Varianta de ocolire a oraşului Bacău va avea o lungime de 30,8 km, din care 16,2 km vor fi construiţi la profil de autostradă.
Din cheltuielile totale de 3,5 miliarde de lei, circa 1,6 miliarde de lei au reprezentat investiţiile, 1,4 miliarde de lei s-au dus spre achiziţionarea de bunuri şi servicii, iar 0,5 miliarde de lei au reprezentat cheltuielile cu personalul, conform site-ului Ministerului de Finanţe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.