"V-am suspendat temporar contul și accesul la serviciile bancare online" - Așa începe mesajul primit de clienți
Câțiva clienți au fost ținta unei tentative de phishing. Au primit un mail în care li se spune că o să li se închidă contul bancar și nu vor mai putea să efectueze operațiuni normale precum retragerea de bani de la un bancomat cu cardul conectat.
Evident că aceasta este o înșelătorie, chiar dacă sunt folosite însemnele bancii, e trimis de la o adresă care nu are nicio legătură cu banca respectivă.
Cum să eviți fraudele online? Raiffeisen Bank recomandă:
Phishing-ul reprezintă o fraudare a informatiilor bancare. De obicei, acest tip de atac apare ca un mesaj online care pretinde să fie de la bancă și care-ți cere să dai click pe un link sau un atașament. În felul acesta sunt capturate informațiile tale bancare precum parola de acces, numar de card etc. În cazul în care primești astfel de mesaje, cel mai bine este să le ștergi, mai ales dacă conțin link-uri sau atașamente.
Iată câteva aspecte de bază privind utilizarea corectă și în siguranță a instrumentelor bancare de acces la conturi:
- îți recomandăm să nu răspunzi nici unei solicitări de a divulgă parolă , codul PIN , numărul de card
- noi nu vom colecta sau valida niciodată prin e-mail/ SMS informații confidențiale ( parolă , număr întreg de card sau cod PIN )
- parolă , codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv. Acestea sunt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele electronice: bancomat, POS , internet banking - Raiffeisen Online, mobile banking - Raiffeisen Smart Mobile
- din motive de securitate, nu memora codul de utilizator prin facilități de tipul “Autocomplete” oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, accesează în “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe "Autocomplete" și lasă nemarcată opțiunea "Usernames and passwords on forms"
- configurează browser-ul tău în meniul “Tools”/ “Internet Options”/ “General”/ “Temporary Internet Files”/ “Settings”, rubrica "Automatically" fiind marcată implicit (default).
- Îți recomandăm să marchezi “Every visit to the page" sau "Everytime you start Internet Explorer", astfel încât browser-ul să caute afișarea paginii pe Internet și nu în memoria cache (cache memory) îți recomandăm să ai instalat un program de firewall. Acesta oprește virușii care îți atacă calculatorul și blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.