Clădirea cu cinci etaje, şi o parcare subterană, amplasată în partea istorică a Boulogne-Billancourt, o suburbie a Parisului, găzduieşte sindicatele de la Renault, o sală de sport şi arhivele asociaţiei istorice Renault.
Sursele citate de Reuters susţin că actualii chiriaşi ai clădirii au primit asigurări că vor putea rămâne în clădire după ce va fi găsit un nou proprietar.
"Obiectivul este vânzarea clădirii dacă este posibil chiar în acest an. Conducerea diviziei de imobiliare lucrează în prezent la câteva proiecte de acest gen", a declarat una dintre surse.
Proprietarul Dacia urmează să detalieze în săptămânile următoare un plan care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare. Chiar înainte de izbucnirea crizei coronavirusului, Renault a încheiat anul 2019 cu primele sale pierderi nete din ultimii 10 ani din cauza dificultăţilor întâmpinate de partenerul său japonez Nissan dar şi a scăderii vânzărilor şi a marjei sale operaţionale.
Citește Renault face economii! În ce condiții
Renault, care la un anumit moment deţinea întreaga parte de sud a oraşului Boulogne unde Louis Renault a înfiinţat compania la finele secolului 19, s-a debarasat deja de uzina din insula Séguin, care a fost demolată în 2004, şi ulterior a cedat majoritatea terenurilor vecine.
De asemenea, sursele citate de Reuters susţin că programul de optimizare a portofoliului imobiliar al Renault a determinat conducerea grupului să pună sub semnul întrebării spaţiul ocupat de subcontractorii externi în cadrul "Technocentre", un complex uriaş de cercetare&dezvoltare al grupului Renault amplasat la Guyancourt, în apropiere de Paris, şi să reexamineze un proiect care prevede modernizarea acestui centru.
Programul de modernizare a Technocentre prevede renovarea completă a 12.000 de posturi de muncă răspândite de-a lungul a şapte clădiri, costurile fiind estimate la mai multe sute de milioane de euro. Renault a început să construiască o nouă clădire şi să extindă parcările, însă în prezent revizuieşte restul proiectului, care iniţial era programat să dureze până în 2022.
"Proiectul nu a fost oprit dar a fost pus pe pauză", a declarat o sursă.
Anterior, o serie de surse au declarat că Renault intenţionează să îşi reducă în mod semnificativ numărul de subcontractori cu care lucrează la dezvoltare de noi modele, o măsură care ar putea să îi permită să facă economii cuprinse între 100 şi 200 de milioane de euro pe an.
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.