Incidentul care expune problemele operaționale ale gigantului bancar
Citigroup (C.N) a comis o eroare uriașă în aprilie anul trecut, creditând din greșeală 81 de trilioane de dolari, în loc de 280 de dolari, într-un cont de client, conform unui raport publicat de Financial Times vineri. Corectarea tranzacției a durat câteva ore, iar incidentul subliniază problemele operaționale pe care banca încearcă să le rezolve de ani de zile.
Potrivit surselor citate de FT, eroarea a trecut neobservată inițial de doi angajați, unul responsabil cu procesarea plăților și altul desemnat să verifice tranzacția înainte de finalizare. Un al treilea angajat a detectat greșeala la aproximativ o oră și jumătate după procesare, iar banca a reușit să o inverseze la câteva ore după aceea.
Fondurile nu au părăsit Citi, dar incidentul a fost raportat autorităților
Deși suma nu a fost transferată efectiv către client, banca a considerat acest incident un "near miss", adică o tranzacție procesată eronat, dar recuperată la timp. Citigroup a notificat Rezerva Federală a SUA (Fed) și Office of the Comptroller of the Currency (OCC) despre eroare.
Într-o declarație pentru Reuters, Citi a precizat că sistemele sale de control au detectat eroarea între două conturi din registrul bancar, iar tranzacția a fost anulată. Banca a subliniat că incidentul nu a avut impact asupra sa sau asupra clientului.
Citește și: Portofoliul lui Warren Buffett: Acțiuni cumpărate și vândute de Berkshire Hathaway
Citigroup, sub presiune pentru problemele sale de conformitate
Incidentul nu este un caz izolat. Potrivit unui raport intern consultat de FT, Citigroup a avut 10 "near misses" de peste 1 miliard de dolari anul trecut, în scădere de la 13 astfel de cazuri în anul anterior.
Într-un efort de remediere a problemelor, directorul financiar al Citigroup, Mark Mason, a declarat luna trecută că banca investește masiv în conformitate, tehnologie și îmbunătățirea calității datelor utilizate în raportările către autoritățile de reglementare.
"Am văzut necesitatea de a investi mai mult în transformarea datelor, tehnologiei și îmbunătățirea calității informațiilor care ies din raportările noastre către autoritățile de reglementare", a declarat Mason.
Furtuni financiare pentru Citi: amenzi de sute de milioane pentru deficiențe operaționale
Greșelile de acest tip au costat deja scump banca. În iulie 2023, Citi a fost amendată cu 136 de milioane de dolari pentru progresele insuficiente în remedierea problemelor sale operaționale. În 2020, banca a primit o sancțiune și mai dură, de 400 de milioane de dolari, pentru deficiențe în gestionarea riscurilor și a datelor.
Această ultimă eroare subliniază vulnerabilitățile persistente ale uneia dintre cele mai mari bănci din lume, care încearcă să își restabilească credibilitatea în fața autorităților de reglementare și a investitorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.