"Este evident, calea cea mai sigură către dezvoltarea economiei şi, mai ales, calea cea mai sigură pentru a schimba, totuşi, odată pentru totdeauna, traficul din capitala României, din Bucureşti, nu pot să fie decât investiţiile, respectiv metroul. Ştim cu toţii că, indiferent câte măsuri am lua, câte poduri, pasarele, câte restricţii de circulaţie am face, soluţia nu poate să fie decât metroul. Această legătură între Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni, implicit şi Băneasa, până la zona comercială din Băneasa, e împărţită în două loturi. Stadiul lucrărilor, în acest moment, pe acest lot este de aproximativ 14%", a afirmat Ciolacu.
El a menţionat că, în calitate de premier, are o singură obligaţie - aceea de a asigura finanţare pentru această investiţie.
"Ştiu breaking news-urile cu deficite... Vom asigura în continuare, ca şi prioritate, toate investiţiile în infrastructura mare. Vom negocia pe urmă la Bruxelles, cum rezolvăm cu ele. Toate ţările mari, Spania, Italia, Germania, Portugalia, toate au dezvoltat infrastructura, având deficite mai mari pe o perioadă limitată de timp. Acest lucru, de fapt, l-am discutat şi l-am negociat şi cu preşedinta Comisiei Europene", a explicat Marcel Ciolacu.
Premierul a precizat că va avea discuţii cu primarul general al Capitalei şi cu ministrul de Interne pentru a găsi cele mai bune soluţii de atenuare a disconfortului care se va crea în traficul rutier prin lucrările la magistrala de metrou.
"Am să fac o discuţie şi cu ministrul de Interne, şi cu primarul general al Capitalei, pentru că nu o să fie ca şi pe Valea Oltului, dar se va crea un disconfort în trafic, astfel încât, împreună, Guvern şi Primăria Generală, să găsim cele mai bune soluţii în ceea ce priveşte restricţionările de trafic, mai ales că ştim că pe data de 9 septembrie vor începe şcolile şi atunci, iarăşi, în toate oraşele, mai ales oraşele reşedinţă de judeţ şi mai ales în capitala României, o să fie un trafic mult mai mare. Avem timp la dispoziţie să avem toate aceste discuţii şi să ne coordonăm", a explicat Ciolacu.
Transportul în comun, deviat în nordul Capitalei din cauza șantierului
Mai multe linii de transport în comun au fost reconfigurate, în contextul lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, care vor asigura legătura dintre Capitală şi Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" - Otopeni.
Astfel, până la finalizarea investiţiei, liniile de tramvai 3, 24 şi 45 vor fi suspendate.
Totodată, a fost înfiinţată linia de tramvai 42, care asigură legătura între terminalele "Vasile Pârvan" şi "Piaţa Presei", pe traseul: "Vasile Pârvan", Calea Plevnei, Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Str. Buzeşti, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popişteanu, Bd. Expoziţiei, "Piaţa Presei", cu întoarcere pe Bd. Expoziţiei, Str. Aviator Popişteanu, Str. Dornei, Str. Puţul lui Crăciun, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Str. Buzeşti, Str. Berzei, Calea Plevnei, "Vasile Pârvan".
A fost înfiinţată linia de tramvai 53, între "Mezeş" şi "Cartier Dămăroaia", pe traseul: "Mezeş", Şos. Chitilei, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii, "Cartier Dămăroaia" şi retur.
Traseele liniilor de troleibuz 86 şi 97 au fost scurtate, iar vehiculele întorc la Clăbucet, în loc de "Dridu", respectiv, "Străuleşti".
A fost înfiinţată linia de troleibuz 95, care asigură legătura între Cartierul Pajura (de la capătul "Dridu") şi Străuleşti. Astfel, fostul traseu al liniei 97 între Străuleşti şi Clăbucet este asigurat de linia 95 şi de trenurile Magistralei 4 de metrou.
Porţiunea cuprinsă între "Dridu" şi Clăbucet, pe care nu mai circulă troleibuzele liniei 86, este acoperită de autobuzele liniei navetă 686.
Linia 476 este modificată şi funcţionează pe traseul de bază de la "Pasaj CFR Chitila" până la Mezeş, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Bd. Laminorului, Bd. Bucureştii Noi, până la terminalul "Străuleşti".
Linia de noapte N113 funcţionează pe un traseu modificat între terminalele "Piaţa Unirii 2" şi "Mezeş".
Linia de noapte N117 funcţionează între "Piaţa Unirii 2" şi "Străuleşti".
Totodată, în zona reorganizată, au fost înfiinţate trei staţii noi, şi anume: "Carpaţi" (amplasată pe Str. Carpaţi), "Caransebeş" (amplasată pe Str. Caransebeş) şi "Soveja" (amplasată pe Str. Aviator Popişteanu).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.