Piața ciocolatei artizanale este în continuă dezvoltare. Dacă marea majoritate a producătorilor merg pe segmentul low-cost al ”ciocolatei de casă”, sunt câțiva antreprenori care investesc câteva zeci de mii de euro într-un business cu ciocolată premium.
Guilty Pleasure a fost lansată de Roxana Știrbu cu o investiție de 30.000 de euro ajungând la peste 100.000 de euro cifră de afaceri.
Aura Tobescu a lansat la Brașov afacerea Chocolatist care produce în special bomboane fondante.
Alt antreprenor se află în Cluj, Dinu Criste investind 80.000 de euro în fabricarea de ciocolată belgiană, 50% din sumă fiind atrasă prin Start-Up Nation.
Tabletele de ciocolată premium comercializate de acești antreprenori costă circa 20 de lei pe 100 de grame în timp ce ciocolata de casă vândută la târgurile de produse tradiționale are un preț la jumătate.
Diferența calitativă este evidentă, ciocolata premium având multe sortimente, multe dintre ele în combinații cu fructe confiate ca zmeură sau ananas, în timp ce cea ieftină are o rețetă puțin complicată bazată pe cacao și lapte.
Se estimează că în anii următori piața îți va dubla valoarea având în vedere că oricum avem de recuperat la acest capitol comparativ cu Uniunea Europeană.
Citește și: Cazarea în cabana de ciocolată, visul oricărul amator de dulciuri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.