Președintele UOKiK a formulat acuzații împotriva site-ului Temu
Site-ul Temu este una dintre cele mai mari platforme de achiziții cu capital chinezesc. Acesta oferă o varietate de categorii de bunuri, cum ar fi haine, produse cosmetice, dispozitive electronice sau aparate de uz casnic, printre altele. Societatea responsabilă de vânzările din Polonia este compania irlandeză Whaleco Technology Limited, cu sediul social în Dublin. Este entitatea care s-a confruntat cu acuzațiile aduse de președintele UOKiK privind încălcarea drepturilor consumatorilor imediat ce UOKIK a verificat metoda de prezentare a informațiilor importante pentru cumpărători pe site-ul web Temu și în aplicația Temu.
De la cine sunt bunurile? Cui trebuie trimisă o reclamație?
Furnizorii de platforme comerciale online trebuie să furnizeze consumatorilor informațiile prevăzute de lege la anumite momente și într-un anumit mod. Dacă facem cumpărături online, trebuie să fim informați cu privire la drepturile noastre cel mai devreme înainte de încheierea contractului. Trebuie să ne fie transparent de la cine cumpărăm - de la un antreprenor sau de la o persoană fizică - și care este separarea obligațiilor între vânzător și platforma pe care o folosim pentru comenzi. Președintele UOKIK este de părere că, atunci când cumpără prin intermediul site-ului Temu sau al aplicației mobile, este posibil ca consumatorii să nu fie informați în mod transparent și explicit cu privire la acest lucru.
Unele îndoieli sunt ridicate, de asemenea, de o metodă de prezentare a anumitor vânzători - aceste informații pot să nu fie disponibile ușor și intuitiv. De exemplu, dacă doriți să ajungeți la aceasta, trebuie să faceți clic de câteva ori pe elementele de interfață selectate. Se întâmplă ca unele conținuturi disponibile acolo să fie prezentate în limba chineză. În același timp, atunci când se fac cumpărături la comerțul electronic, este prioritar să se ofere consumatorilor transparență și cunoștințe fiabile despre contractul încheiat la distanță. Directiva Omnibus a UE a sporit protecția în lumea digitală, iar președintele UOKiK verifică dacă noile reglementări sunt puse în aplicare în mod corespunzător.
Următoarea acuzație formulată se referă la un buton utilizat pentru a comanda produse, astfel încât consumatorii să știe în ce moment apare obligația de a plăti pentru bunurile din coșul virtual. Președintele UOKIK este de părere că butonul „Plasați comanda” poate fi insuficient, deoarece, în conformitate cu legislația relevantă, acesta ar trebui să conțină următoarele cuvinte: „cu obligația de a plăti” sau o altă formulă echivalentă și lipsită de ambiguitate.
- Cu cine încheiem contractul, cui trebuie să trimitem bunurile returnate, cui trebuie să trimitem reclamația noastră - noi, în calitate de consumatori, ar trebui să primim aceste informații înainte de a lua decizia de a cumpăra online. În plus, ar trebui să știm la ce moment anume încheiem contractul. Acest moment este important în special atunci când luăm decizii de cumpărare online. Numai prezentarea cuprinzătoare și transparentă a acestor aspecte vă permite să utilizați în siguranță comerțul electronic. Vom continua să verificăm și să impunem implementarea corectă a obligației de informare de către antreprenori - spune Tomasz Chróstny, președintele UOKiK.
În cazul în care aceste acuzații sunt întemeiate, societatea Whaleco Technology Limited poate fi amendată cu până la 10 % din cifra sa de afaceri pentru fiecare practică contestată.
În plus, președintele UOKiK a continuat investigația preliminară la Temu, unde verifică metoda de prezentare a prețurilor și unele alte informații prezentate consumatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.