Publicitate
Hongguang MINI EV, produs de SAIC-GM-Wuling Automobile Co., este în prezent cel mai căutat vehicul electric din China, țara cu cea mai mare piață auto din lume. Vânzările Hongguang MINI EV, o mașină compactă de patru locuri, au învins gigantul industrial Tesla Inc. în august, consumatorii fiind surprinși de prețul său mic - Hongguang se vinde cu un preț între 28.800 de yuani (4.230 dolari) și 38.800 de yuani - și are capacitatea de a rula mai mulți 170 de kilometri cu o singură încărcare. Comenzile au depășit 30.000 de unități în doar 50 de zile.
Succesul fulminant al MINI EV subliniază cererea latentă de mașini electrice la un preț corect. Tesla, la începutul acestei săptămâni, a declarat că intenționează să construiască un vehicul de 25.000 de dolari în aproximativ trei ani. Una dintre cele mai mari provocări în reducerea prețului vehiculelor electrice este bateria, care reprezintă în prezent aproximativ un sfert din costul unei mașini din cauza metalelor scumpe care sunt utilizate, cum ar fi litiu, cobalt, nichel și mangan.
„O mulțime de consumatori nu au nevoie de nimic extravagant, pentru naveta la muncă au nevoie de o mașină simplă”, a spus Yale Zhang, fondatorul AutoForesight, o companie de consultanță din Shanghai.
De ce secretul bateriilor verzi are culoarea albastră
Mașina este face de asemeni un mare favor pentru General Motors după ce compania americană și-a pierdut cota de piață.
Producătorul american de autovehicule declara în ianuarie că a vândut aproximativ 3,1 milioane de vehicule în China în 2019, în scădere cu 15% față de 2018. Prăbușirea firmei din Detroit a fost agravată de războiul comercial cu dintre SUA și China, iar vânzările mărcilor sale Buick și Chevrolet au suferit pierderi majore, notează Bloomberg.
MINI EV nu atrage subvenții guvernamentale din cauza autonomiei sale mai mici de 250 de kilometri. (Cumpărătorii care au achiziționat un vehicul electric în China înainte de 1 iulie 2019 obțineau o subvenție de 60.000 de yuani, care a scăzut la 21.000 de yuani în 2020.)
Unul dintre motive este că MINI EV, sau mașini de genul acesta, ar putea apărea ca un înlocuitor pentru numeroasele vehicule electrice cu viteză redusă (VEVR), un mod de transport care este în mare parte indigen în China și care înlocuiește bicicletele și triciclurile electrice. În 2018, au fost produse aproximativ 45,4 milioane de astfel de vehicule.
VEVR-urile sunt utilizate în principal în zonele rurale sau de către rezidenții vârstnici din orașe care doresc să parcurgă distanțe scurte în jurul cartierului, pentru cumpărături sau alte drumuri scurte. În cadrul actual de reglementare, nu există reguli care să reglementeze producția și vânzarea vehiculelor electrice cu viteze maxime de sub 100 de kilometri pe oră.
Rezultatul a fost o proliferare de vehicule electrice ieftine, de slabă calitate, alimentate de baterii cu plumb poluante care reprezintă o amenințare la adresa siguranței rutiere și a mediului, a declarat Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației în 2016. Ministerul a declarat ulterior că a lucrat la reglementări cadru care guvernează această categorie de produse.
"Aceasta este o piață uriașă pentru producătorii de vehicule electrice", a spus Zhang. „SAIC-GM-Wuling a făcut posibilă vânzarea vehiculelor electrice la un preț competitiv față de mașinile pe benzină, fără nicio subvenție guvernamentală. Aceasta este o piatră de hotar. Este o mărturie a puterii lor în ceea ce privește controlul costurilor și gestionarea lanțului de aprovizionare”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.