În perioada ianuarie – martie 2024 aceasta a crescut, ca serie brută cu 6,4%, și cu 5,5% ca serie ajustată, în funcție de funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Această creștere se datorează vânzărilor de produse nealimentare (+12,3%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,7%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,8%).
În luna martie din anul în curs, comparativ cu februarie, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, pe ansamblu, cu 8,6%, datorită creșterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,0%) și la vânzările de produse nealimentare (+6,7%).
Comparativ cu martie 2023 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,0%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+6,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,2%.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie -31 martie 2024, comparativ cu aceeași perioada a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+11,5%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,9%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.