Un potenţial acord vine după ce, anul trecut, Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a anunţat că va plăti 3,6 miliarde de euro (4,08 miliarde de dolari) pentru a deveni acţionar majoritar la Brilliance - principala sa societate mixtă din China. A fost prima tranzacţie de acest fel după ce Beijingul a început să relaxeze reglementările privind acţionariatul pe cea mai mare piaţă auto din lume. Beijingul vrea să-i convingă pe marii producători auto să investească mai mult în China şi a decis atenuarea restricţiilor care plafonau la 50% acţionariatul străin în societăţile mixte din domeniul auto.
Intenţia VW arată că JAC va avea un rol cheie în planul producătorului auto german de a investi 15 miliarde de euro până în 2022 în domeniul vehiculelor electrice în China, cea mai mare piaţă auto din lume. VW vrea să mute o mare parte din producţia sa de vehicule electrice în China, către JAC, dacă reuşeşte să-şi majoreze participaţia deţinută la producătorul auto chinez, susţin sursele.
Citește și Cartelul german al poluatorilor, demascat de Comisia Europeană
VW, care are o capitalizare de piaţă de aproape 85 miliarde de dolari, nu deţine în prezent acţiuni la JAC - listată la Bursa de la Shanghai - iar capitalizarea de piaţă a grupului chinez depăşeşte 1,7 miliarde de dolari, conform datelor Refinitiv. Conform surselor, VW vrea să preia acţiuni la JAC de la acţionarii majoritari, care, conform datelor Refinitiv, sunt în principal firme susţinute de stat, care deţin peste 40%.
Firma mamă a JAC, Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, deţine o participaţie de 24% şi este controlată integral de guvernul local.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.