Potrivit postului public de televiziune CCTV, companiile aeriene China Southern Airlines, China Eastern Airlines şi Air China au cerut să fie despăgubite de producătorul american de avioane, o solicitare care intervine într-un moment de escaladare a războiului comercial dintre Washington şi Beijing.
"Un responsabil de la Air China a confirmat astăzi că transportatorul a trimis o cerere oficială de despăgubire către Boeing, din cauza pierderilor suferite ca urmare a interdicţiei zborurilor şi a imposibilităţii Boeing de a-şi onora la timp livrările de 737 MAX", a informat CCTV. China Southern este cea mai mare companie aeriană din Asia, după flota sa, China Eastern este a doua mare companie aeriană din China iar Air China este transportatorul naţional.
Catastrofe aeriene
În data de 11 martie 2019, China a fost prima ţară din lume care a ordonat companiilor sale aeriene să suspende zborurile avioanelor Boeing 737 MAX din motive de securitate, după tragediile aviatice din Indonezia şi Etiopia. Potrivit informaţiilor publicate de mass media din China, un număr combinat de 96 de avioane 737 MAX sunt în serviciul companiilor aeriene chineze.
Pentru prima dată de la cele două catastrofe aeriene, Boeing a recunoscut sâmbătă că există unele defecte la modelul 737 MAX dar a informat că a revizuit sistemul software al simulatoarelor cu care sunt pregătiţi piloţii. Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Citește și Suma uriașă pierdută de Boeing din cauza avioanelor prăbușite
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.