Publicitate
Sateliții de la Starlink Internet Services, o divizie a companiei aerospațiale SpaceX a lui Musk, au avut două "întâlniri” cu stația spațială chineză pe 1 iulie și 21 octombrie, potrivit unui document prezentat de China la începutul lunii decembrie agenției spațiale a ONU.
"Din motive de siguranță, stația spațială chineză a implementat un control preventiv de evitare a coliziunii", a precizat China într-un document publicat pe site-ul Biroului ONU pentru afaceri spațiale.
Într-o postare pe platforma chineză de microblogging Weibo, asemănătoare Twitter, luni, un utilizator a declarat că sateliții Starlink sunt "doar o grămadă de gunoi spațial", în timp ce un altul i-a descris ca fiind "arme americane de război spațial".
În condițiile în care se crede că aproape 30.000 de sateliți și alte resturi orbitează în jurul planetei, oamenii de știință au îndemnat guvernele să facă schimb de date pentru a reduce riscul unor coliziuni spațiale catastrofale.
Numai SpaceX a desfășurat aproape 1.900 de sateliți pentru a deservi rețeaua sa de bandă largă Starlink și plănuiește să lanseze și mai mulți.
Elon Musk ar putea deveni TRILIONAR! Morgan Stanley a făcut niște calcule
"Riscurile Starlink sunt expuse treptat, întreaga rasă umană va plăti pentru activitățile lor comerciale", a declarat un utilizator care a postat sub numele Chen Haiying pe Weibo.
Agenția spațială americană NASA a fost nevoită să anuleze brusc o ieșire în spațiu la sfârșitul lunii noiembrie, invocând riscurile reprezentate de resturile spațiale. Musk a răspuns pe Twitter că unele orbite ale sateliților Starlink au fost ajustate pentru a reduce posibilitatea unor coliziuni.
China a început să construiască stația spațială în aprilie, odată cu lansarea lui Tianhe, cel mai mare dintre cele trei module ale sale. Stația ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul anului 2022, după patru misiuni cu echipaj.
Musk a devenit o figură bine cunoscută în China, deși afacerea Tesla cu vehicule electrice a fost supusă unui control din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, mai ales după ce un client s-a urcat pe o mașină Tesla la Salonul Auto de la Shanghai în aprilie pentru a protesta împotriva serviciului de asistență clienți care este deficitar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.