În primă fază, investiţia din domeniul industriei auto va crea 138 de noi locuri de muncă, obiectivul companiei fiind acela de a produce două milioane de piese auto pe an, atât pentru companiile care produc autovehicule convenţionale, cât şi pentru cele care produc autovehicule electrice, a declarat Péter Szijjártó, citat de agenția de știri MTI.
Compania chineză va ridica pe un teren de opt hectare de la Miskolc o hală de producţie de 26 000 de metri pătraţi, a adăugat ministrul.
Potrivit şefului diplomaţiei ungare, există trei motive pentru care investiţia este una foarte importantă. Pe de-o parte, pentru că ajunge în industria auto, care este pilonul principal al economiei maghiare, în al doilea rând, pentru că este o investiţie venită dinspre Est şi este vorba despre înfiinţarea primei fabrici din afara Chinei a unei companii care până acum a operat numai în China, iar în al treilea rând, pentru că această investiţie este o nouă dovadă a faptului că Ungaria reprezintă, datorită calităţii muncii maghiarilor, un loc foarte atractiv pentru investitori. Szijjártó a subliniat că, prin investiţiile anunţate în ultimele săptămâni, Ungaria ajunge tot mai aproape de obiectivul de-a face parte dintre câştigătorii noii ere economice mondiale. În opinia ministrului, politica de deschidere către Est, începută în urmă cu zece ani, are un rol major în procesul prin care Ungaria va reuşi să realizeze acest lucru. A devenit, deja, clar - a spus Szijjártó - că motivul criticilor formulate din partea vesticilor cu privire la deschiderea faţă de Est a constituit "teama lor de a pierde pieţele".
Familiile din această țară vor primi până la 10.000 de dolari. Află pentru ce
În zece ani, Ungaria şi-a mărit exporturile către Est cu 22%, iar 2019 a fost primul an în care o ţară din Orientul Îndepărtat a făcut cele mai multe investiţii în Ungaria, a declarat ministrul ungar de externe. La nivel global a fost spulberat mitul potrivit căruia fluxul de capital are o direcţie exclusivă dinspre Vest spre Est, deoarece anul trecut, 58% dintre toate investiţiile din lume au fost finanţate prin capital estic, a punctat oficialul ungar.
Péter Szijjártó a mai subliniat că, anul trecut, 60% din valoarea investiţiilor care au sosit în Ungaria au venit dinspre Est, iar 40% dintre locurile de muncă create anul trecut au avut, de asemenea, legătură cu investitorii din Est.
Ministrul a vorbit şi despre faptul că industria auto din Ungaria are o tradiţie de 120 de ani. În prezent, în ţară funcţionează 700 de astfel de companii, ceea ce a făcut ca Ungaria să devină una dintre cele mai importante ţări ale industriei auto europene. Anul trecut, în ţară au fost produse 550 000 de autovehicule şi peste două milioane de motoare, cota de export a acestui sector fiind de peste 90%, a explicat.
În opinia lui Péter Szijjártó, dezvoltarea Chervon va consolida şi mai mult cooperarea dintre Ungaria şi China. În primele şapte luni ale acestui an, valoarea schimburilor comerciale dintre cele două ţări a crescut cu 19%, iar exporturile Ungariei au crescut cu 10%, a spus şeful diplomaţiei ungare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.