Publicitate
Banca se așteaptă ca minele controlate de chinezi, inclusiv proiectele din Africa, să crească producția la 705.000 de tone până în 2025, de la 194.000 de tone în 2022. Acest lucru ar ridica cota Chinei din mineralul esențial pentru bateriile vehiculelor electrice la 32% din oferta globală, de la 24% anul trecut, potrivit unei note de vineri.
Cursa pentru asigurarea litiului se desfășoară la cele mai înalte niveluri, națiunile, inclusiv SUA, acordând prioritate accesului la materialele necesare pentru fabricarea bateriilor, pe măsură ce lumea se îndepărtează de combustibilii fosili. Nevoile Chinei sunt deosebit de acute, deoarece în această țară se află cea mai mare piață mondială de vehicule care utilizează energia electrică.
Creșterea producției chinezești va include o creștere a materialului derivat din lepidolit, o rocă cu conținut de litiu adesea considerată de proastă calitate și nepotrivită din punct de vedere ecologic din cauza randamentului scăzut și a costurilor energetice ridicate. UBS estimează că lepidolitul din China va reprezenta 280.000 de tone de litiu în 2025, adică 13% din oferta globală, de la 88.000 de tone anul trecut, în condițiile în care guvernul continuă să sprijine sectorul.
Beijingul a luat deja măsuri pentru a limita extracția fără licență a lepidolitului în provincia Jiangxi, un important centru minier, în încercarea de a exercita un control mai mare asupra zăcămintelor sale.
Furnizorul de litiu pentru Tesla tocmai a dat o lovitură sub centură companiei auto
Începutul de an dificil al Tesla tocmai s-a înrăutățit, după ce furnizorul de litiu schimbă termenii înțelegerii.
Acțiunile Tesla au scăzut brusc marți, până la 106,06 dolari la orele după-amiezii, deoarece cifrele privind livrările din trimestrul al patrulea ale producătorului de vehicule electrice, publicate marți, au dezamăgit - dar o nouă lovitură a fost dată tot marți, când unul dintre furnizorii de litiu ai Tesla a schimbat termenii înțelegerii.
Piedmont Lithium a încheiat un contract pentru a furniza Tesla 125.000 de tone de concentrat de litiu în acest an de la North American Lithium. Dar, spre deosebire de acordurile anterioare, în care prețul litiului este fix, noul acord pentru litiul Tesla va fi stabilit pe parcurs în funcție de prețurile de pe piață la momentul fiecărei livrări, potrivit unui comunicat de presă de marți al Piedmont.
Contractul va începe în a doua jumătate a acestui an și va dura până la sfârșitul anului 2025. Contractul va avea, de asemenea, o opțiune de reînnoire a contractului pentru trei ani.
"Peisajul vehiculelor electrice și al materialelor critice pentru baterii s-a schimbat semnificativ din 2020, iar acest acord reflectă importanța - și cererea tot mai mare pentru - un lanț de aprovizionare cu litiu nord-american. Acest acord contribuie la asigurarea faptului că aceste resurse critice din Quebec rămân în America de Nord și sprijină misiunea Legii privind reducerea inflației de a consolida lanțul de aprovizionare din SUA, economia energiei curate și decarbonizarea globală", a declarat președintele și directorul executiv al Piedmont Lithium, Keith Phillips. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.