China și UE vor negocia asupra taxelor vamale pentru mașinile electrice

DCBusiness Team |
Data publicării:
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com

China și Uniunea Europeană au convenit să înceapă discuțiile cu privire la impunerea planificată a tarifelor asupra vehiculelor electrice fabricate în China și importate pe piața europeană, au declarat sâmbătă înalți oficiali ai ambelor părți.

Ministrul german al economiei, Robert Habeck, a declarat că a fost informat de comisarul european Valdis Dombrovskis că vor avea loc negocieri concrete privind tarifele cu China, relatează Reuters.

Confirmarea a venit după ce ministrul chinez al comerțului a declarat că șeful său, Wang Wentao, și Dombrovskis, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, au convenit să înceapă consultările cu privire la ancheta antisubvenții a UE privind vehiculele electrice chineze.

"Acest lucru este nou și surprinzător, deoarece nu a fost posibil să se stabilească un calendar concret de negociere în ultimele săptămâni", a declarat Habeck la Shanghai.

El a afirmat că acesta a fost un prim pas și că vor fi necesare multe altele. "Suntem departe de final, dar, cel puțin, este un prim pas care nu a fost posibil înainte".

Ministrul declarase mai devreme sâmbătă că ușa Uniunii Europene era deschisă pentru discuții privind tarifele UE la exporturile chineze.

"Ceea ce am sugerat astăzi partenerilor mei chinezi este că ușile sunt deschise pentru discuții și sper că acest mesaj a fost auzit", a spus el în prima sa declarație la Shanghai, după întâlniri cu oficiali chinezi la Beijing.

Vizita lui Habeck este prima a unui oficial european de rang înalt de când Bruxelles-ul a propus taxe ridicate asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China pentru a combate ceea ce UE consideră a fi subvenții excesive din partea statului chinez.

Habeck a declarat că există timp pentru un dialog între UE și China cu privire la aspectele tarifare înainte ca taxele definitive să intre în vigoare în noiembrie și că el crede în piețe deschise, dar că piețele necesită condiții de concurență echitabile.

Subvențiile dovedite care sunt menite să crească avantajele la export ale companiilor nu pot fi acceptate, a spus ministrul.

Un alt punct de tensiune între Beijing și Berlin este sprijinul Chinei pentru Rusia în războiul său din Ucraina. Habeck a menționat că schimburile comerciale ale Chinei cu Rusia au crescut cu peste 40% anul trecut.

Habeck a declarat că le-a spus oficialilor chinezi că acest lucru se răsfrânge asupra relației lor economice.

Taxele provizorii ale UE de până la 38,1% asupra EV-urilor chinezești importate urmează să se aplice până la 4 iulie, ancheta urmând să continue până la 2 noiembrie, când ar putea fi impuse taxe definitive, stabilite, de obicei, pentru cinci ani.

"Aceasta deschide o etapă în care negocierile sunt posibile, discuțiile sunt importante și dialogul este necesar", a declarat Habeck.

Tarifele propuse de UE pentru produsele chinezești nu sunt o "pedeapsă", a declarat Habeck oficialilor chinezi mai devreme la Beijing. "Este important să înțelegem că acestea nu sunt tarife punitive", a spus el în prima sesiune plenară a unui dialog privind clima și transformarea.

Țări precum SUA, Brazilia și Turcia au folosit tarife punitive, dar nu și UE, a spus el. "Europa face lucrurile diferit".

Habeck a declarat că, timp de nouă luni, Comisia Europeană a examinat în detaliu dacă întreprinderile chineze au beneficiat pe nedrept de subvenții.

Orice măsură de taxe compensatorii care rezultă din examinarea UE "nu este o pedeapsă", a spus el, adăugând că astfel de măsuri sunt menite să compenseze avantajele acordate companiilor chineze de către Beijing.

Zheng Shanjie, președintele Comisiei naționale pentru dezvoltare și reformă din China, a răspuns: "Vom face totul pentru a proteja companiile chineze".

Taxele propuse de UE pentru vehiculele electrice fabricate în China ar afecta ambele părți, a adăugat Zheng. El i-a spus lui Habeck că speră ca Germania să dea dovadă de leadership în cadrul UE și "să facă ceea ce trebuie".

De asemenea, el a respins acuzațiile de subvenții neloiale, afirmând că dezvoltarea industriei energiei noi din China a fost rezultatul unor avantaje cuprinzătoare în ceea ce privește tehnologia, piața și lanțurile de aprovizionare ale industriei, promovate în cadrul unei concurențe acerbe.

Creșterea industriei "este rezultatul concurenței, mai degrabă decât al subvențiilor, cu atât mai puțin al concurenței neloiale", a declarat Zheng în timpul întâlnirii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.976
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.4612
Diferența -0.0017
Zi precendentă 4.4629
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 28-09-2024
EUR flag1 EUR = 4.9760 RON
USD flag1 USD = 4.4612 RON
GBP flag1 GBP = 5.9711 RON
CHF flag1 CHF = 5.2832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0729 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3096 RON
HUF flag1 HUF = 0.0125 RON
JPY flag1 JPY = 0.0311 RON
NOK flag1 NOK = 0.4228 RON
SEK flag1 SEK = 0.4406 RON
XAU flag1 XAU = 382.0804 RON
Monede Crypto
1 BTC = 293438.20RON
1 ETH = 11955.30RON
1 LTC = 311.66RON
1 XRP = 2.77RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.60%
12 luni: 5.65%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17685.610.58%
BET-BK3311.160.51%
BET-EF946.880.63%
BET-FI61549.791.50%
BET-NG1239.510.44%
BET-TR38982.460.58%
BET-TRN37892.330.58%
BET-XT1521.740.65%
BET-XT-TR3297.310.65%
BET-XT-TRN3211.910.65%
BETAeRO972.280.21%
BETPlus2617.540.57%
RTL39248.030.66%

Opinii

Date oficiale / FOTO: Frames

De ce vrea statul să ajute cu 234,5 milioane lei o firmă cu un singur angajat

Statul român a lansat, în această vară, o...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, sceptic în privința planului industrial al Guvernului

Profesorul de economie Mircea Coșea s-a arătat...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy - smt4.5.3
pixel