Publicitate
Motivul închiderii este un focar de COVID-19 depistat în provincia Guangdong, unde se află portul. Dificultăți au apărut nu numai în Yantian, ci și în cele mai apropiate terminale Shekou din Shenzhen și Nansha din Guangzhou - al treilea și al cincilea cele mai mari porturi din lume.
Potrivit relatărilor presei locale, s-a acumulat o cantitate mare de marfă în afara și în interiorul portului Shenzhen. O parte din containere au fost redirecționate către Nanshu, Shekou și Hong Kong, dar capacitatea lor este limitată. În plus, cerințele vamale diferă, în China, de la port la port, ceea ce îngreunează operațiunea de transfer a containerelor.
În aceste condiții, s-a ajuns ca întârzierile în manipularea încărcăturii containerizate să fie de pănă la șapte zile, iar timpul total de tranzit să crească la 15-16 zile. În plus, zăbovesc în porturi cu multe zile peste grafic. Aglomerat este și în portul Nansha.
Citește și Rușii și chinezii au FURAT banii șomerilor americani
Experții nu cred că situația se va stabiliza prea curând, poate spre sfârșitul verii. Ceea ce este groaznic. Analiștii evită să estimeze pagubele situație apărute. ”Este prematur și ar fi inutil în acest moment”, au explicat specialiștii. Pe termen scurt însă, un lucru este cert, și anume că prețurile la transportul de mărfuri pe mare vor crește. Cu cât, timpul ne va spune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.