Mișcarea pare a priori a fi legată de indicațiile date cu o zi înainte de directorul general al grupului, Nicolas Hieronimus.
Executivul a declarat la o conferință organizată de JPMorgan la Paris că L'Oréal se așteaptă acum la o creștere a pieței produselor de înfrumusețare doar de 4,5% până la 5% în 2024, față de 5% anterior, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei intervievat de Bloomberg. Potrivit aceleiași surse, această revizuire în scădere se datorează pieței chineze care, anul acesta, nu va oferi surprize plăcute.
O piață chineză dură
China a stimulat multă vreme ritmul de creștere al L'Oréal. Însă de câteva trimestre, grupul a avut de-a face cu o piață complicată, în special în ceea ce privește „travel retail”, adică vânzările din magazinele instalate în gări și aeroporturi. Acest segment suferă de ofensiva guvernului chinez împotriva pieței gri, „daigou”, lansată în primăvara anului 2023.
Este vorba de revânzători care folosesc mijloace ilegale pentru a-și vinde marfa clienților chinezi. Ei se aprovizionează de la „duty free”-urile din alte țări, precum Coreea de Sud, unde obțin și reduceri de preț, pentru că achiziționată cantități importante de produse.
Beneficiind de un preț foarte mic, „daigou” revinde apoi la prețuri mai mari în China. Acești daigou sunt foarte prezenți pe insula Hainan, locul preferat de vacanță pentru consumatorii chinezi și unde achizițiile duty free au explodat în ultimii ani din cauza pandemiei.
Vânzările L'Oréal în regiunea „Asia de Nord”, care include China, au scăzut cu 1,1% în primul trimestru.
Ne vedem la sfârșitul lunii iulie
„Creșterea pieței produselor cosmetice va încetini – nu există nicio îndoială. (…) Marea necunoscută este legată de amploarea și durata acestei încetiniri”, a scris Jefferies într-o notă publicată vineri. Experții băncii sunt de părere că această încetinire nu este temporară și că piața ar trebui să revină la o creștere de 4% până la 4,5% pe an.
Cu toate acestea, „până astăzi”, L’Oréal a fost unul dintre cei mai optimişti jucători, cu prognoza sa de 5%.
L'Oréal, datorită diversificării sale, „poate depăși, dar nu depăși o piață care rulează prudent, gata oricând să apese frână”, avertizează Jefferies. Dacă piața își revizuiește în scădere previziunile de creștere pe termen lung pentru sectorul frumuseții, consensul riscă să fie nevoit să ajusteze în scădere previziunile pentru L'Oréal, continuă banca.
L'Oréal își va publica rezultatele primului semestru pe 30 iulie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.