Autoritățile chineze au aprobat exporturi de benzină, motorină și combustibil pentru avioane de 18,99 milioane de tone - o creștere de 46% față de cele 13 milioane de tone de cote de export de combustibil pe care China le-a alocat în primul lot pentru 2022, în timp ce autoritățile încearcă să mențină producția de rafinare la un nivel ridicat, pe fondul unei cereri interne slabe.
Cele mai mari rafinării chineze deținute de stat, precum și marele rafinator privat Zhejiang Petrochemical Corp, au primit majoritatea cotelor de export de combustibil, potrivit companiilor de consultanță JLC și Longzhong, cu sediul în China.
Zhejiang Petrochemical și companiile de stat China Petrochemical Corporation (Sinopec), China National Petroleum Corporation (CNPC), China National Offshore Oil Company (CNOOC) și Sinochem Group au primit un total de 18,73 milioane de tone din cotele de export.
La sfârșitul anului trecut, în pofida cererii interne călduțe, rafinăriile chinezești au stimulat producția și exporturile pentru a profita de marjele ridicate ale motorinei pe o piață globală foarte restrânsă, scrie oilprice.com. Rafinăriile au avut cel mai mare lot de cote de export de carburanți emise pentru 2022 de către autorități. La sfârșitul lunii septembrie, China a alocat 15 milioane de tone de noi cote de export de carburanți principalelor sale rafinării.
Cel mai recent lot de cote de export de combustibil semnalează dorința Chinei de a continua să susțină producția rafinăriilor și de a capta marje bune de rafinare în Asia, în timp ce cererea internă este slabă - și este pregătită pentru o performanță posibil mai slabă în următoarele săptămâni și luni, din cauza creșterii rapide a numărului de cazuri de Covid, acum că China a renunțat la politica sa de "zero Covid".
"Va dura ceva timp până când consumul își va reveni, având în vedere situația actuală a COVID", a declarat un trader pentru Reuters.
Economia chineză are un început dificil în 2023, a declarat Kristalina Georgieva, directorul general al Fondului Monetar Internațional (FMI), într-un interviu difuzat duminică în cadrul emisiunii Face the Nation de la CBS.
"În următoarele două luni, va fi greu pentru China, iar impactul asupra creșterii chineze va fi negativ. Impactul asupra regiunii ar fi negativ. Impactul asupra creșterii globale ar fi negativ", a declarat șeful FMI pentru CBS.
Amintim că după impunerea restricțiilor de către Occident Rusiei, în urma declanșării invaziei Ucrainei, China a devenit unul dintre cei mai mari importatori ai petrolului rusesc împreună cu India. Astfel că, extrapolând, putem spune că petrolul lui Putin va ajunge pe piețele occidentale prin intermediul Chinei.
Bulgaria obține acces la terminalele de gaz lichefiat din Turcia
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.