Dezvoltată de Universitatea Southwest Jiaotong din Chengdu, maşina a fost realizată prin modificarea unui autovehicul tradiţional.
Maşina a fost dotată cu o reţea de magneţi permanenţi pentru levitaţie, iar pe carosabil a fost montată o şină conductoare care a permis maşinii să plutească.
Dezvoltarea vehiculelor Maglev va reprezenta o prioritate, a declarat Deng Zigang, profesor în cadrul universităţii din Chengdu, care şi-a exprimat speranţa că această tehnologie va contribui la reducerea consumului de energie şi la creşterea autonomiei maşinilor în viitor.
Un alt test rutier, de data aceasta la o viteză de 200 km/h, a fost efectuat în aceeaşi zi.
În total, opt maşini, inclusiv cinci vehicule pe bază de energie regenerabilă, au fost testate pe o porţiune de 7,9 kilometri a autostrăzii, la o viteză maximă care s-a apropiat de 230 km/h.
Testele au fost desfăşurate de autorităţile provinciale în domeniul transportului şi au avut ca scop studierea proiectării drumurilor şi a măsurilor de siguranţă pentru deplasarea autovehiculeleor la viteze mari, notează Xinhua.
A #maglev vehicle technology test saw a 2.8-tonne car float 35 millimeters above the road and run on a highway in #Jiangsu, east China. A permanent magnet array was installed for levitation. pic.twitter.com/7vWc8TvJpn
— QinduoXu (@QinduoXu) September 12, 2022
Citește și: Adio încărcare gratuită a mașinilor electrice. Alimentarea lor va deveni mai scumpă decât benzina
Visul de a avea un vehicul pentru care combustibilul nu ne costă aproape nimic este pe ducă iar cei care acum vor o mașină electrică se gândesc de două ori dacă să o cumpere sau nu.
Dacă până acum șoferii mașinilor electrice treceau nepăsători pe lângă pompele de benzină fără să le pese de explozia prețurilor combustibililor fosili, acum, că prețul energiei electrice a explodat, aceștia se gândesc cu îngrijorare la ceea ce va urma.
Cei mai îngrijorați șoferi de mașini electrice din Europa par a fi germanii după ce Kaufland și Lidl, care oferea încărcare gratuită pentru astfel de autovehicule, acum acest lucru nu se mai întâmplă, scrie Der Spiegel.
Compania care deține cele două lanțuri de magazine a decis să ofere astfel de servicii numai contra cost astfel că la unele stații de încărcare un kilowatt oră costă 89 de eurocenți.
Nu este prea ieftin nici pentru cei care își încarcă mașinile acasă deoarece prețul a urcat exponențial și pentru consumatorii casnici.
Britanicii se tem și ei că de la 1 octombrie încărcarea unor vehicule electrice va costa mai mult decât plinul unei mașini pe benzină sau chiar motorină.
Costul de încărcare a unei mașini electrice la domiciliu va crește semnificativ de la 1 octombrie. scrie https://www.which.co.uk/ Încărcarea unor mașini electrice va fi atât de scumpă încât va fi mai ieftin să alimentezi un model echivalent cu motorină sau benzină. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.