Publicitate
În teorie, conceptul este simplu: folosirea unui tun electromagnetic care exploatează forța Laplace, pentru a propulsa un avion hipersonic montat pe o sanie magnetică la o viteză de Mach 1,6 sau aproape 2000 km/h. Odată atinsă această accelerație, aeronava se va putea detașa de sanie cu suficientă energie cinetică pentru a ajunge pe orbita joasă a Pământului, asigurând, astfel, economii semnificative de combustibil.
În practică, realitatea este însă alta. Explorate de producătorii de armament și de industria aerospațială, eforturile de a transforma această idee în realitate datează de mai bine de un secol. Statele Unite par să fi renunțat la astfel de proiecte, dar China continuă să creadă cu fermitate în această tehnologie.
Particularitatea conceptului Tengyun este că nu ar lua forma unui tun tradițional. În schimb, ar fi o pistă lungă de lansare magnetică plasată într-un tub vid pentru a reduce frecarea cât mai mult posibil. Așa cum este deja cazul trenurilor Maglev ale proiectului Hyperloop, celebrul concept de tren ultrarapid propus de Elon Musk în 2013.
CASIC, un important furnizor militar controlat de stat, supraveghează implementarea acestui sistem avansat de propulsie magnetică. Instalat în provincia Shanxi, tunel cu vid lung de 2 km și echipat cu șine de levitație magnetică a fost construit de companie și a stabilit recent un nou record de viteză depășind 1000 km/h.
CASIC se bazează foarte mult pe această infrastructură pentru a avansa cu proiectul Tengyun. O primă baterie de testare preliminară pe prototipurile unui astfel de vehicul zburător este în curs de desfășurare. Potrivit South China Morning Post, CASIC intenționează să extindă calea magnetică la aproximativ șaizeci de kilometri. O lungime care ar permite acestor vehicule să atingă o viteză de aproximativ 5.000 km/h, deschizând, astfel, calea unor teste și mai solicitante pentru a trece la faza concretă a programului.
Acest obiectiv intermediar ambițios este însă destul de dificil de atins. Provocările cu care s-a confruntat Hyperloop au demonstrat deja complexitatea realizării acestui tip de proiecte. Deși provocările diferă oarecum, obstacolele tehnice asociate trenurilor Maglev devin totuși mai extreme în contextul fabricării unei astfel de mașini...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.